'geen ongeadresseerde post/geen regionale kranten' is wel een vreemde boodschap op de sticker. U wil dan bv ook geen infobrieven of -brochures van uw stad of gemeente in de bus krijgen?
Inderdaad.
Ik wil ook niet te horen krijgen dat deze of gene makelaar een uitgebreide klantenportefeuille heeft met interesse in onze buurt.
Ik wil ook niet weten dat Madame Zoarasta mijn toekomst kan voorspellen ('u gaat sterven')
Ik wil ook niet weten wat Domino Pizza, Pizza Express, Tex Mex Pizza, Pizza Roma, Pizza Emirdir en Pizza... allemaal bekokstoven.
Stad in kwestie is Gent.
Volgende tekst staat in het politiereglement:
Artikel 1 quater
Het is verboden ongeadresseerd reclamedrukwerk te bedelen op adressen waar duidelijk is
aangegeven dat dit niet gewenst is, evenals aan kennelijk leegstaande panden.
Huis-aan-huis-bedelers van reclame en drukwerk dienen er voor te zorgen dat dit steeds
volledig in de brievenbussen wordt gedeponeerd.
De bedeler van ongeadresseerd reclamedrukwerk is aansprakelijk bij overtreding van de
bepalingen van dit artikel.
Indien de bedeler niet geïdentificeerd kan worden is de verantwoordelijke uitgever
aansprakelijk bij overtreding van de bepalingen van dit artikel, tenzij hij het bewijs levert
dat hij alles heeft gedaan om de betrokkene op zijn plichten te wijzen en zodus overtreding
van dit artikel te verhinderen. Indien er geen verantwoordelijke uitgever is vermeld op het
drukwerk, kan de persoon of het bedrijf op wie de reclame betrekking heeft, eveneens
aansprakelijk gesteld worden, tenzij het bewijs wordt geleverd dat alles werd gedaan om
de betrokkene op zijn plichten te wijzen en zodus overtreding van dit artikel te
verhinderen.
Vraag is in welke mate de brief doorgaat als reclamedrukwerk. (Slechts in geringe mate?)
Het vierkleurenfoldertje is wel reclame, ik zal thuis nog eens kijken of er een rekeningnummer op staat om de organisatie te steunen.
Ik vermoed dat ik een klacht kan neerleggen bij de dienst milieutoezicht of politie.