ik ben van mening dat er niks kan aan gedaan worden, niet omwille van je bijberoep, wel omwille van het feit dat je zaakvoerder bent van een BVBA. Dat maakt een héél groot verschil.te gaan tegen de beslissing. Vraag: gegeven de omstandigheden die ik net vermeld heb, kan u mij raad geven welke elementen ik moet benadrukken of meedelen aan de advokaat om enig kans te maken? Of bent u echt van mening dat er niets kan gedaan worden om mij in deze zaak te helpen?
Eigenlijk niet verwarrend, als ik even de situatie schets van de betrokken persoon dan heeft hij werklozensteun ontvangen en een bijberoep uitgeoefend.@ quiclo : ????????? Lijkt me vrij verward en juridisch niet erg onderbouwd. Of vergis ik me?
De RVA hoeft op voorhand geen gedetailleerde informatie te geven, enkel de reden waarom ze je willen verhoren (bvb "gezinstoestand", ...). Dat u een opleiding volgt bij de VDAB sluit niet uit dat u voor of na die opleiding werkt.Heb enkele jaren geleden telefoon gehad van een RVA-medewerker en die maakte een afspraak om langs te komen op een maandag tussen 17u en 19u.
Echter kwam deze RVA-medewerker niet opdagen.
Zoveel maanden later krijg ik een brief voor een uitnodiging voor een gesprek met RVA.
Op elke brief van RVA staat steeds vermeld dat je kunt vertegenwoordigen door een advocaat.
Dus stuur ik die brief terug om gegevens te bekomen waarover dit gaat om met een advocaat te kunnen overleggen.
Echter stuur RVA niets en blijf het me in ongewissen waarover RVA me wilde raadplegen.
Wat bleek dat RVA me een schorsing aansmeerde waarop ze aantoonde dat ik gewerkt zou hebben voor een firma terwijl ik die periode een opleiding volgde bij VDAB.
dat kan dan ook ingegeven worden in de belastingsaangifte, u krijgt er zelfs een negatieve fiche van bij de RVA.Eigenlijk wat RVA hier doet is mensen straffen terwijl ze op de betrokken feiten belast worden.
Dan spreken ze een schorsing uit van een maand en een terug betaling van de betrokken maanden.
In principe is dit een terugbetaling aan de staat en moet dit dan ook kunnen ingegeven worden in de belasting aangifte.
Anders word de betrokken persoon 3 keer gestraft voor de betrokken feiten.