Vekoopsovereenkomst

Liliane1954
Topic Starter

Vekoopsovereenkomst

#1 , 26 jun 2012 21:36

Beste,

Ik heb mijn weides verkocht via een makelaarkantoor. Bij het opstellen is er een fout gebeurd in de berekening van de oppervlakte namelijk i.p.v. 1 hectare 74 are 22 ca is er een oppervlakte geschreven van 2 hectare 2 are 92 ca. Bij nazicht van de notaris verwees de notaris mij op deze fout. Nu wil de koper een schadevergoeding van mij ontvangen. Kan dat zo maar? Ik heb nochtans zelf voorgesteld om iets van de prijs af te doen namelijk de oppervlakte die teveel bereken is er af te trekken. Toch gaat de koper er niet mee akkoord en verwijd me nu dat hij de grond te veel betaald heeft. Wat kan ik hieraan doen om mijn rechten te doen gelden? De makelaar zei mij dat hij daar niets mee te maken heeft daar ik getekend heb voor gelezen en goedgekeurd. Alhoewel ik hem daarvoor toch betaal... Is de makelaar dan in fout of ik? Wie zal hiervoor moeten opdraaien?

mvg,

Liliane

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding