Erfenis wil niet vlotten bij notaris

elkedage
Topic Starter

Erfenis wil niet vlotten bij notaris

#1 , 08 jul 2012 17:00

Onze moeder is vorig jaar september overleden. Tot op heden deed de notaris niets anders dan de successie regelen en moesten wij zelf de successierechten betalen. verder is er zelfs na aandringen geen enkele reactie van de notaris meer geweest. Het betreft hier een simpele verdeling naar 3 kinderen en 2 kleinkinderen van onze overleden zus. Hoelang kan een notaris hierover doen en wat kan kunnen wij doen om zo snel mogelijk ons deel van de erfenis te krijgen? Kunnen wij zelf naar de vrederechter stappen of moet dat via die zelfde notaris? nog een vraag is het alsnog mogelijk om persoonlijk een andere notaris te nemen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Met viendelijke groeten,

Elkedage

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 jul 2012 17:12

Werd die notaris wel belast met de verdeling?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton

#3 , 08 jul 2012 18:05

Indien de gelden nog op de bank staan , kunnen jullie zelf de verdeling regelen. Jullie hebben zelf de successierechten moeten betalen , dus mag ik aannemen dat de gelden niet zijn overgemaakt aan de notaris. Neem contact met de betreffende financiële instelling.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

elkedage
Topic Starter

#4 , 08 jul 2012 18:16

Ja, de notaris werd aangesteld om de erfenis te regelen. de succesierechten werden door ons betaald ,niet van de erfenis van Moeder, niettegenstaande er voldoende geld op haar spaarrekening stond die aan de notaris is overgemaakt. Het probleem zit erin dat de kinderen van de overleden zus niet zomaar met alles akkoord willen gaan denken wij. Het gaat dus niet alleen om de spaarrekening van Moeder maar ook van een huis met grond.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”