einde wettelijke samenwoning

Wibo
Topic Starter

einde wettelijke samenwoning

#1 , 04 aug 2012 22:14

Geachte,

In 2000 kocht ik alleen een woning aan.
In 2008 ging ik samenwonen met mijn vriendin. De relatie is stilaan onleefbaar geworden én ik wil onze relatie beëindigen. Zij werd reeds een jaar gedwongen opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis maar ik liet me overhalen om haar weer bij mij in te trekken. Zij wordt nog steeds behandeld voor haar psychose én kan onder invloed van alcohol bijzonder agressief worden. Zij is in staat om mij te vermoorden mocht ik haar uit mijn huis zetten.

Welke procedure moet ik volgen? Zij zal nooit vrijwillig het pand willen verlaten.
Zij leeft van een invaliditeitsuitkering, is psychisch ziek én heeft slechts beperkte financiële middelen. Zij heeft geen bezittingen.

Ben ik verplicht tot een of andere onderhoudsgeld of steun.
Zij "denkt" dat wettelijk samenwonend gelijkgeschakeld is aan gehuwd én dat ik daardoor haar alimentatiegeld dien te betalen.

Alvast bedankt voor uw reactie!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 aug 2012 23:32

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q= ... Mw&cad=rja" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”