aankoop hong kong en douane

rcboy
Topic Starter

aankoop hong kong en douane

#1 , 28 aug 2012 00:39

Beste,

Ik hoop dat jullie me misschien iets meer uitleg kan geven dan bpost.
Ik heb in hong kong een android usb stick gekocht omdat deze versie in belgie nog niet te koop is.
Nu heb ik een reseler gezocht van rikomagic die officieel genuine toestellen verkoopt om geen probleem te hebben met namaak in de douane.
Ik heb gebeld op 23/08 naar de klantendienst van de post en daar wist men me te vertellen dat het een “code50” was.
Toen ik vertelde dat ik maar een particulier persoon was die niet weet wat een code 50 is wist men me te vertellen dat er papieren te kort waren met het bedrag(invoice).
Ik heb op 23/08 een mail gestuurd naar 'bpi.csclearance@bpost.be' met een afschrift van mijn betaling ,en het adres waar ik het gekocht heb en waar duidelijk een certificaat staat van officiële reseler van rikomagic.
Hieronder een copie van de mail

<copy>
Beste,

Na telefonisch contact met b-post blijkt er een document te kort te zijn om mijn pakket in te klaren.
Nochtans had de verkoper met verzekerd dat alle papieren er bij gingen zitten.
Gelieve in bijlage mijn betaling van paypal terug te vinden.

Tracking :RB1687XXXXXXHK
Inhoud :Rikomagic android usb stick.
Adres store: http://www.w2comp.com/detail.asp?catid= ... tid=630954" onclick="window.open(this.href);return false;

Contact gegevens :0324XX/XXXXXX

Indien er nog gegevens te kort zijn gelieve mij te contacteren dan stuur ik U deze zo snel mogelijk op

Met vriendelijke groet,
XXXX XXXXXX

<\copy>

Deze mail is gelezen geweest op 24/08 zonder reactie.
Op 27/08 heb ik terug gebeld naar de post en hebben ze me het nummer gegeven van de douane waar ik moest bellen.
Deze wist me te zeggen dat ze wachten op een verificateur omdat ze niet weten of het ingevoerd mag worden in belgie en of het geen namaak is.

Kunt U me zeggen wat ik nog verder kan doen om mijn pakket vrij te krijgen.
Het betreft hier een waarde van 70$
Het betreft volgend item
http://www.w2comp.com/detail.asp?catid= ... tid=630954" onclick="window.open(this.href);return false;
U zult zien dat er een officieel document staat en ik heb vandaag nog eens de verkoper gecontacteerd en ik heb een verklaring van de verkoper via mail waarin hij bevestigd officieel verdeler te zijn.

kort een voorstelling van een rikomagic stick.
dit is een usb stick met een microprocessor in om zo een android versie te kunnen draaien op iedere pc/tv.
Android is een open source os zoals linux.

hier vind u een andere stick aangeboden door groupon belgie
http://www.groupon.be/deals/nationale-d ... 218&a=1688" onclick="window.open(this.href);return false;

en zo zijn er nog een stuk of 4 merken die hun "eigen" stick gemaakt hebben.

Met vriendelijke groet,
b,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2012 09:02

Aankopen uit Azië van zaken die kunnen nagemaakt worden, is vragen om problemen. De douane gaat er blijkbaar altijd van uit dat het namaak IS, met alle problemen vandien.

Het beste dat je kan doen, is de verkoper contacteren en hem vragen jou een officiële factuur te sturen (eventueel via PDF zodat je deze zelf kan afdrukken) en deze naar de douane sturen. Als het inderdaad een origineel product is, zou het normaal gezien sowieso moeten vrijgegeven worden (die verificateurs weten meestal wel waarover ze spreken en kunnen dit dus wel correct beoordelen). Het kan alleen even duren... en wat kosten...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

rcboy
Topic Starter

#3 , 28 aug 2012 11:00

beste

Bedankt voor het antwoord.
Ik heb reeds een copie van mijn betaling opgestuurd naar clearance.
Wat betreft namaak ,het is een chinees product niet gepantenteerd tot zover ik weet in belgie.
het betreft een simpele usb waar ieder zijn eigen loge kan laten opprinten voor verkoop,met een open source besteurings systeem.
Nu ik heb gisteren ook een mail gestuurd naar de ombudsdienst en heb vandaag bericht gekregen dat ze contact hebben opgenomen met clearance en dat er geen problemen zijn met mijn pakket om in te klaren.

we blijven dit verder met spanning volgen.

alvast bedant
b,

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 aug 2012 11:08

rcboy, kan je me via PM even de contactgegevens van die ombudsdienst bezorgen? Ik bestel ook redelijk veel in het buitenland en héél af en toe heb ik ook wel eens problemen om iets in te klaren. Ik contacteer meestal zelf de douanediensten, maar dit loop altijd zeer stroef en duurt lang. Die ombudsdienst kan dus handig zijn als ik nog eens problemen heb.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

rcboy
Topic Starter

#5 , 28 aug 2012 11:40

@ Gebruiker21 dit kan hier op het forum ook denk ik het zijn geen prive gegevens
http://www.ombudsman.be/diensten.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
daar zoeken naar ombudsdienst van de post.
Normaal moest ik wel eerst een "klacht gestuurd " hebben naar de clearance dus mijn gewoon mail en telefoonverkeer telt niet als klacht.
Voor deze keer hebben ze toch contact opgenomen omdat ik alle relevante data en gesprekken had.

mvg b,

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”