#1 , 15 okt 2012 12:16
Beste Allen,
Ik heb in juli jl. de boeken van mijn eenmanszaak neergelegd, met alle gevolgen vandien, geblokkeerde rekeningen, verkoop van auto etc...
Alles lijkt momenteel rustig te verlopen, we werken mee we verstrekken info waar nodig, dus de relatie met de curator vlot wel.
Mijn echtgenote haar wagen heeft de geest gegeven eind juni, omdat we drie kindjes hebben was het toch noodzakelijk dat zij een wagen ter beschikking heeft om naar school te rijden. Dus wij kopen een nieuwe wagen, een goedkope degelijke wagen van geen 16K€. Ingeschreven en verzekerd op mijn echtgenote haar naam.
Onze curator had in het begin al gezegd dat ze haar best ging doen om het bezit van die wagen te verantwoorden aan de rechter commissaris zodat we niet 'ontgrieft' werden. een paar dagen geleden krijgen we een schrijven van de curator met de mededeling dat ze die wagen zeer snel wil komen ophalen voor het tengelden maken van het goed met als begunstigde mijn schuldeisers.
De curator baseert zich op het feit dat we gehuwd zijn volgens het wettelijk stelsel en dus behoort tot het gemeenschappelijk goed.
Tot hier kan ik perfect volgen, MAAR....
Deze handeling wil dus zeggen dat we achter blijven ZONDER auto en MET een lening van nog +/- 4 jaar.
Naar mijns inziens is het de taak van de curator om alle verbintenissen te verbreken om niet nog meer schulden te maken en niet verbintenissen te verbreken en nieuwe schulden te maken.....
Het feit dat we +/- 8km van school wonen waar 2 kindjes naartoe gaan en we nog een baby van 3 maanden hebben die naar de onthaalmoeder gaat speelt dus blijkbaar geen parten. Ik zie het nog niet gebeuren om elke morgen, middag en avond met het openbaar vervoer naar school te gaan want dan kan ik beter een ganse dag aan de schoolpoort blijven staan.
Heeft hier iemand tips over?
Alvast bedankt!!