schulden en samenlevingscontract,wat is van wie?

germaine72
Topic Starter

schulden en samenlevingscontract,wat is van wie?

#1 , 05 nov 2012 21:34

Hallo,

ik ben nederlandse en heb op dit moment nog een huis te koop staan in nederland samen met mijn expartner. en ik weet niet hoelang dat nog duurt.
nu wil ik graag gaan samenwonen met mijn nieuwe liefde, hij is belg en heeft een eigen huis in bezit in belgie.

hoe kan ik ervoor zorgen dat hij beschermd is dat, als er iets zou gebeuren, nederlandse schuldeisers niet aan zijn bezit kunnen komen?
is een samenlevingscontract dan genoeg, waarin staat dat hij eigenaar van zijn huis en inboedel is?

op dit moment hebben mijn expartner en ik goed contact en verwacht ik geen problemen, maar je weet maar nooit natuurlijk..er kan altijd iets misgaan waardoor bv hypotheek niet betaald word of zoiets...en ik wil dan niet dat mijn nieuwe vriend hierdoor in de problemen komt.

wie heeft raad??

groetjes van germaine

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 06 nov 2012 18:09

Samenwoners leven in een systeem van scheiding van goederen. Het vermogen van de andere partner kan niet aangesproken worden voor iemands schulden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 06 nov 2012 20:57

En dan desgevallend kiezen welke goederen wel tot de gemeenschap behoren.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”