Ik kreeg onlangs een aangetekend schrijven van mijn werkgever omdat ik het uurrooster niet zou gerespecteerd hebben en bijgevolg onwettig afwezig was.
Feit is wel dat ik de dag ervoor naar de personeelsdienst had gebeld om zeker te zijn of ik die dag wel/niet moest werken.
Ze hadden mij verzekerd dat ik niet moest werken dus vertrouwde ik erop dat die info klopte.
U kan dit so meedelen aan uw werkgever (eventueel ook in een aangetekend schrijven): u wist niet vanbuiten of u moest komen werken, hebt de personeelsdienst gebeld, en daar heeft men u vertelt dat u niet moest werken die dag.
Er zijn al een tijdje problemen bij ons op het werk en ik heb het gevoel dat de personeelsdienst het vertouwen dat ik in hen had hebben misbruikt om mij in de problemen te brengen bij mijn werkgever.
Kan ik hier een zaak van maken?
U kan altijd een zaak opstarten, maar enkel op basis van uw gevoel, ga je deze nooit kunnen winnen. Als je geen onweerlegbare bewijzen hebt dat de personeelsdienst jou met opzet in discrediet probeert te brengen bij je werkgever, kan je weinig beginnen. Het is héél aannemelijk dat de foute info die je van de personeelsdienst kreeg, enkel en alleen op een vergissing berust. Dit is de meest "aannemelijke" verklaring. Als je dit wil betwisten, zal je toch met bewijzen moeten afkomen, vrees ik.