hoe lang kan ik zonder adres verblijven in belgië

wissam
Topic Starter

hoe lang kan ik zonder adres verblijven in belgië

#1 , 30 nov 2012 19:41

beste ,

Mijn man heeft het huis verlaten en aangezien ik geen inkomen heb heb ik het appartement moeten opzeggen.
ik heb alles kunnen in orde brengen en aangifte doen bij de politie. aangezien ik niets heb als inkomen verblijf ik momenteel bij
mijn ouders. ik ben wettelijk daar nog woonend tot januari , nadien zal ik zonder adress zijn . aangezien mijn man mij heeft
verlaten met een tal schulden die op ons bijde naam staan , willen mijn ouders niet dat ik mij bij hen inschrijf.
ondertussen zoek ik een studio voor mij en mijn kindje die in januari zal geboren worden, ik heb belgische nationaliteit. indien ik niets vind. wat is
het maximum tijd dat ik zonder adres mag verblijven in belgië ? mijn post word nu wel automatisch al naar men ouders gestuurd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2012 23:07

8 dagen voor verhuis binnen de gemeente.
15 dagen voor verhuis buiten de gemeente.
Kwartierinspecteur zal daarna een procedure opstarten 'voorstel ambtelijke schrapping' en een PV inbreuk bevolking opstellen. Hiervoor wordt u gesignaleerd voor inbreuk bevolking.
Dit heeft dan weer zijn gevolgen
- u krijgt geen officiële briefwisseling meer aan gezien deze post naar uw wettelijk adres sturen.
- u bent 'op te sporen' en bij controle zijn hier gevolgen bij.
- uw SIS kaart is/wordt ongeldig wat een groot probleem gaat worden gezien u gaat bevallen.
- u ontvangt geen kindergeld meer
- u kan ook niet ingeschreven zijn/worden bij VDAB /RVA .

Dus best niet doen
U hebt toch al aangifte gedaan bij politie van verlaten echtelijke woonst?
U hebt (indien gehuwd bij vrederechter anders bij voorzitter RB eerste aanleg) toch al voorlopige maatregelen gevraagd.
U bent toch al naar OCMW /sociale dienst van uw gemeente gestapt en te bekijken welke actie die deze kunnen nemen om u te ondersteunen?
Of naar een Centrum Algemeen welzijnswerk in uw omgeving.
http://www.caw.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook uw ziekenfonds niet vergeten voor info (sociale dienst)
Wat de gezamenlijke schulden betreft:
Een van de mogelijkheden is budgetbeheer via OCMW
anders een collectieve schuldenregeling.

Misschien wel een advocaat.
Gratis info bij:
http://www.advocaat.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=74" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=75" onclick="window.open(this.href);return false;

freelance

#3 , 01 dec 2012 03:29

Contact opnemen met de kwartierinspecteur /wijkagent en uw situatie uitleggen , indien u zou verhuizen.
Gezien noodgeval ( zwangerschap ) kan de agent ook " zeer traag werken" . De procedure " ambtelijke schrapping " neemt zo wie zo een hele tijd in beslag ( mogelijks enkele maanden) . De uiteindelijke beslissing wordt trouwens toch genomen door Dienst Bevolking ( op rapport van kwartieragent ) .
Ook stappenplan Franciscus opvolgen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 dec 2012 18:47

Nog ter vervollediging.
Vaststelling van kwartierinspecteur is inderdaad stap één in het administratief dossier.
Daarna volgt er een periode waar de gemeente het dossier van schrapping opstart en na maximaal een periode van 6 maanden uiteindelijk definitief beslist.
Het PV inbreuk bevolking heeft echter onmiddellijk gevolgen.

Probeer zeker wat de schulden betreft u juridisch in te dekken ....
Is geweten waar uw man nu woont? Officieel of eveneens zonder adres?
Heeft deze een inkomen?
Hebt u een inkomen?

Laat u bijstaan .... adressen voor hulp of zeker voor doorverwijzing zijn gegeven.

PS Is er in de relatie geweld gebruikt ? In dat geval van deze feiten alsnog aangifte doen .
Intra Familiaal Geweld elementen kunnen ook van gerecht bepaald beslissingen (sterk) beïnvloeden.

Terug naar “Huren”