na 18jaar huwelijk is een einde gekomen aan onze relatie
reeds 15 jaar hebben we een sociale woning in bezit
maar deze kan maar binnen 5 jaar verkocht worden aan de volle pot wat nu een groot bedrag is
de eerste 20 jaar moeten we het terug aanbieden aan de bouwmaatschappij en sedert 2 jaar kopen ze de woning terug in voor het bedrag dat we betaald hebben vermeerder met het bedrag van de aangepaste werken
wat de helft is van de waarde dat het nu waard is
mijn vrouw inkopen voor eht volle bedrag kan ik niet heb voorgesteld voor een bedrag van 150.000e
dit bied ze ook onder de volgende voorwaarden
ik mag nog 5jaar huren aan haar voor 300 a 400e en binnen 5 jaar word de wonig verkocht en geniet zij optimaal van de fiscaliteit voor de belasting
of 5 jaar onverdeeldheid maar dan zijn de grondlasten en de lening voor mij tenkomste en geniet zijn ook van de fiskaiteit voor de belasting
ook hebben we een probleem met de inboedel meubels zijn geregeld enkel nog ingebouwde pelletekachel en zonneluifel 1 jaar en ander 4 maand oud,
zou tenlaste komen van mij maar dit heeft bij verkoop een meerwaarde aan het huis in feite profiteert ze daar 2 keer van
auto hebben we gezamelijk gekocht maar staat op mijn naam
ze is ingetrokken bij iemand anders wat zijn de gevolgen als ik haar laat betrappen voor overspel?
kan er niet tot een akkoord komen dat de lening verder betaald word door beide partijen de een wat meer dan de andere , daar hij in woning blijft
de grondlasten,herstellingen enz gewoon door twee delen
en binnen 5 jaar als de woning verkocht word alles door twee delen?
mag ik in die 5 jaar iemand bij mij laten domicilieren ja of neen ,wat zijn pro en contra?