In hoeverre kan dit?

Johny_doe
Topic Starter

In hoeverre kan dit?

#1 , 10 jan 2013 18:16

Dag iedereen,

Even de situatie schetsen.
Ik ben tewerkgesteld als kaderlid (gerant) in een winkel in het Antwerpse.
Wij hebben een contract van 35/u per week in een 6 dagen stelsel, uiteraard met een vaste verloning. Sommige dingen roepen vragen op.
nl:
- Wij werken geregeld 50u of meer per week, overuren hebben we niet (als we dan eens iets vroeger willen vertrekken, moet er verantwoording afgelegd worden tot in het oneindige)
- We zijn verantwoordelijk indien het verkeerd gaat zoals voor inventaris, diefstal, boze klanten, fouten verkopers, ... en moeten daar voor aftekenen dat we de schuld op ons nemen.
- Eindejaarspremie wordt in stukken verdeeld en maandelijks uitbetaald (Zo lijkt het loon natuurlijk meer)
- Op de loonfiche zie je dan staan dat je eigenlijk maar 5u per dag gewerkt hebt, terwijl in werkelijkheid zeker 10u is. Ze delen dus het aantalk uren door 6 dagen per week.

Is dat allemaal correct als kaderlid?
Want ik vind bijna niets terug over kaderleden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007

#2 , 10 jan 2013 18:20

hoeveel verdient u?
netto en bruto?

Johny_doe
Topic Starter

#3 , 10 jan 2013 18:23

bruto: € 2500
netto: € 1800 (ongeveer, varieert sterk van maand tot maand)

Reclame

Jef 007

#4 , 10 jan 2013 18:51

varieert???
wordt u dan op%% van verkoop betaald?

Johny_doe
Topic Starter

#5 , 10 jan 2013 18:56

Deels, maar het probleem is dat daar een vertraging van ongeveer 1 à 2 maand op zit.
Het is bijna onmogelijk om die te controleren

Jef 007

#6 , 10 jan 2013 20:09

voor de "kaderlid" bestaat er eigenlijk geen vaste uren
maar 1800 euro netto is mi. geen kaderlidloon

Johny_doe
Topic Starter

#7 , 10 jan 2013 20:17

Als ik even nieuwsgierig mag zijn, wat is voor u een aanvaardbaar loon voor een kaderlid?

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 jan 2013 20:27

Het dubbele misschien?

Xastheron

#9 , 11 jan 2013 12:28

Als ik even nieuwsgierig mag zijn, wat is voor u een aanvaardbaar loon voor een kaderlid?
Er zijn mensen (waaronder ik) die hetzelfde bruto-loon verdienen terwijl ze gewoon in dienstverband werken. Voor de verantwoordelijkheid die u moet opnemen kan ik me zeker aansluiten bij de mening van mava hierboven...

mava105
Juridisch actief: Nee

#10 , 11 jan 2013 12:44

Ben meer dan 15 jaar als uitvoerend kader werkzaam geweest. Had ongeveer het driedubbele nettoloon, 13e maand, dubbel verlofgeld, 36 werkdagen betaald verlof, een bonus en daar bovenop nog een commissie op verkochte gebouwen.
Moest er wel zeker 60 à 70 uren per week voor werken, soms ook op zaterdag, en daar bovenop soms nog 's avonds laat van thuis uit.

Terug naar “Archief”