vakantieregeling: elk jaar omwisselen of niet?

Dolby2005
Topic Starter

vakantieregeling: elk jaar omwisselen of niet?

#1 , 28 jan 2013 20:28

Voor mij zou het het handigst zijn als ik mijn kinderen elk jaar in dezelfde weken in juli en augustus bij mij heb.
Mijn partner stelt voor om de afgesproken weken elk jaar te wisselen zodat we de kinderen elk jaar in andere weken bij ons hebben.

Op zich snap ik dat en is dat het eerlijkst, maar qua werksituatie en andere factoren waar ik rekening mee dien te houden, is dat voor mij niet handig.

Wat staat er meestal in de EOT's? Dat er elk jaar gewisseld dient te worden in de grote vakantie of kan er ook afgesproken worden dat de weken gewoon vaststaan? Vooral ik een voorstel naar mijn ex-partner doe, wil ik graag weten of het redelijk is om dat te vragen.

Graag jullie input.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Scorpio

#2 , 28 jan 2013 23:07

Ik veronderstel dat je werk voor een bepaalde periode tijdens de vakantie sluit, en je dus vastzit met die periode. Is je partner vrij vakantie te namen wanneer dat past? Zo ja zou ik gewoon vragen de vakantie periode vast te leggen. Wat is redelijk voor voor een ander is misschien niet redelijk voor jullie. En als je kinderen ouder worden, zullen ze zelf wensen hebben. Beter vastleggen wat je zeker wil. Je kan achteraf altijd andere (tijdelijke) afspraken maken.

lucgescheiden

#3 , 30 jan 2013 21:56

Je zou jezelf ook de vraag kunnen stellen: wat voor de kinderen het belangrijkste is.
- dat zij zich door jullie onmin gedwongen zien om zich aan te passen aan een opgelegde vakantie,
- of; dat zij mee kunnen bepalen wanneer zij bij wie vakantie kunnen gaan vieren.
Het is maar hoe je die zaken als co-ouder bespreekbaar houdt, die de mogelijkheid geeft tot een flexibele interpretatie.

Bovendien wie verzekert jou dat; je werksituatie er volgend jaar niet totaal anders zal uitzien?
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”