welke huurovereenkomst voor kinderdagverblijf ?

CKR24
Topic Starter

welke huurovereenkomst voor kinderdagverblijf ?

#1 , 02 feb 2013 10:06

Beste,

Ik zit momenteel in de opstarfase van mijn zelfstandig kinderdagverblijf met 24 opvangplaatsen... Wij hebben een pand gevonden en het is mij niet duidelijk met welk type huurcontract ik het best werk. Ook voor de toekomstige eigenaar die eigenlijk zijn onroerend goed als privé woning verhuurt , zou ik graag willen weten wat het voordeligste is voor beide partijen.
Het pand gaat gedeeltelijk benut worden voor het kinderdagverblijf en voor onze privé-woning. Als kinderdagverblijf zijn wij volledig vrijgesteld van BTW. Nu is de hoofdvraag welke kosten gaan gepaart worden aan welk type huurovereenkomst.
Wat ik als kost mag ingeven en wat niet ?
Ik kreeg al verschillende versies te horen van het bv als privé persoon te huren met een onderverhuringsrecht aan mijn bvba...
Van een vastgoedmakkelaar hoorde ik dat ik het met mijn bvba moest huren en er dan voor de eigenaar geen extra kosten aan verbonden zijn omdat het hier over een kinderdagverblijf gaat.
Graag had ik hierover wat info om op goede basis in dit pand te treden.
Dank bij voorbaat !

Met vriendelijke groeten!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding