Geachte volgende situatie:
- in 2001 wordt factuur gemaakt aan klant t.w.v. ca. 100.000 eur + btw
- in 2002 gaat deze klant failliet
- op dat moment kon ik btw niet terugvorderen zonder attest curator van totaal verlies
- in 2011 wordt ik bericht door curator m.b.t. afhandeling faillissement met vraag middelijke schikking.
Ik aanvaard minnelijke schikking van mijn vordering voor 50%
- In 2012 ontvang ik alsnog een attest van totaal verlies ( curator meldt dat externe dienst die achterstal lonen werknemers van gefailleerd bedrijf heeft voorgeschoten deze lonen terugvorderd incl. interest )
Doordat de procedure 7 jaar duurde zijn de interesten zo hoog dat er geen recup voor mij meer is.
Ik verlies dus alles maar daar stopt het niet...
Tijdens minnelijke schikking met curator van 50% heeft deze op mijn vraag een attest van verlies van 50% bezorgd waarop duidelijk stond dat het een faillisement van 2002 betrof.
Via boekhouder wordt attest curator bezorgd aan de btw inspectie.
Deze betalen uit.
Meer dan 2 kwartalen later krijg ik van de curator het volgende attest van verlies, deze wordt bezorgd en btw teruggaaf gevraagd.
Krijg btw overzicht via post waar dit tweede deel btw bij vak terug te geven staat.
Dan enkele dagen later mail van btw inspectie: vorige betaling wordt teruggevorderd en deze btw niet uitbetaald wegens verjaring.
Men bezorgd copy wet waar geschreven staat dan in 2005 de wetgeving veranderd en verjaring BTW 3 jaar is.
Ik verlies dus alles?
Mijn advokaat die de vordering gesteld heeft via curator was gestorven zodoende ik onwetend was.
Boekhouder heeft me nooit iets gezegd.
Ik ben slachtoffer geworden van een procedure afhandeling die 7 jaar geduurd heeft...
Nu wordt ik ook nog eens slachtoffer BTW?