Erfenis

kv036
Topic Starter

Erfenis

#1 , 20 mei 2007 00:12

Om situatie kort te schetsen , ik heb al enkele jaren geen contact meer met mijn ouders , nu wat gebeurt er indien ze morgen opgenomen worden in een home of iets dergerlijks , kan me mij hiervoor laten opdraaien (betalen) of kan ik hiertegen iets ondernemen om dit te voorkomen?

Alvast bedankt voor de info

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 20 mei 2007 15:04

Indien uw ouders in een rusthuis worden opgenomen , wordt in eerste instantie hun inkomen en hun tegoeden aangesproken om de kosten te betalen. Indien dit niet voldoende is , moet het OCMW van hun woonplaats bijspringen. Dit OCMW gaat dan onderzoeken of en welke onderhoudsplichtigen er zijn. Die komen bij U terecht. Op basis van uw inkomen en gezinssamenstelling bepalen die hoeveel U bijdraagt = nooit meer dan uw deel ( vb 5 kinderen , is ??n vijfde.) Nooit meer dan de bijdrage van het OCMW , nooit meer dan het barema volgens gezin en inkomen.
Indien de relatie met uw ouders om ??n of andere reden verstoord is , kan U billijkheidsredenen inroepen om niet te betalen. Maar voor het OCMW U contacteert kan U niets ondernemen.

Groeten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”