buitensporige eindafrekening advocaat

tgerecht
Topic Starter

buitensporige eindafrekening advocaat

#1 , 02 mei 2013 22:49

Hoi,

Mijn man zit al bijna drie jaar in proces met zijn ex. Op het einde van vorig jaar was het vertrouwen in onze advocaat volledig verdwenen en zochten we er een andere. Deze heeft begin dit jaar gevraagd om het dossier over te laten brengen en vandaag kregen we per mail het bericht meer dan drieduizend euro te betalen. Dit zonder overzicht. Dat laatste hebben we nu aangevraagd en we zullen zien wat we dan krijgen.
In die twee jaar en half heeft de advocaat ons op drie momenten gevraagd om een betaling te doen, wat we ook deden, maar die bedragen zijn absoluut niet in proportie met het eindbedrag.
Ik had enkele vragen over de verking van advocaten.

1e: we hebben de advocaat een grote hoeveelheid afschriften bezorgd als bewijsmateriaal. Mag hij deze ook aanrekenen, hoewel wij deze zelf hebben afgedrukt en er voor betaald hebben?

2e: worden advocaten ergens verplicht om regelmatig betalingen te vragen om zulke buitensporige eindfacturaties te vermijden of mogen ze naar eigen dunken kiezen hoeveel ze vragen en wanneer?

3e: deze advocaat werkt met een jongere vennoot. Ik weet dat deze niet hetzelfde ereloon heeft als de advocaat, maar ik weet niet juist hoeveel deze bedraagt. Mag de advocaat zijn ereloon aanrekenen tewijl de vennoot het werk heeft geleverd (deze keek alle bewijsstukken na, stelde de documenten op voor de rechtbank, stond ons telefonisch te woord)?

Groetjes,

Tgerecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
woody22

#2 , 07 mei 2013 23:21

een gedetailleerde brief naar de stafhouder schrijven (aangetekend)
dat kan wonderen verrichten

Jorre

#3 , 08 mei 2013 10:44

Ik ben ook benieuwd.

Reclame

eylis

#4 , 08 mei 2013 10:56

ja, en héél belangrijk: meldt aan de stafhouder dat je wenst dat de eindfactuur in verhouding zal staan tot de gepresteerde inspanningen. Dat je een gedetailleerd prestatie-overzicht wenst te krijgen: zodat je kan zien wat wat gekost heeft en Dat je NOOIT tussentijdse prestatie-overzichten hebt gekregen.
Wij hebben dit zelf ook meegemaakt. Hebben de stafhouder ingelicht en de laatste factuur is gewoonweg geannuleerd geweest.

Terug naar “Echtscheiding”