waar kan ik terecht of wat kan ik doen

Preciouslove30
Topic Starter

waar kan ik terecht of wat kan ik doen

#1 , 18 mei 2013 18:20

beste,

ik en men exvriend zijn nu al een jaar uit elkaar en we waren overeengekomen dat we beide apart gingen wonen en een ouderschapsplan zouden opstellen voor de regeling van onze kids.
Na een jaar weigert hij nog steeds dit ouderschapsplan te ondertekenen.

Het is dus zo dat mijn exvriend al meer dan twee jaar op de ziekenkas staat en hetzelfde inkomen ontvangt dat hij vroeger ontvangde op zijn werk (ongeveer 1600€) plus kindergeld van zijn oudste dochter uit een voorgaande relatie (106€) en dan nog van onze zoon (190€)

Mijn inkomen is 1100€ en ik heb 190€ voor ons dochter. Ik ontvang het kindergeld maar stort hem elke maand de helft van kindergeld (waar ik wel van denk dat hij er geen recht op heeft aangezien hij een hoger inkomen heeft dan ik)

Nu sinds november 2012 heeft hij een nieuwe vriendin leren kennen die nu sinds maart 2013 bij hem inwoont, maar haar adres staat op een referentieadres (in het klooster). Is dit wettelijk wel toegelaten? Dit is toch soort belastingontduiking

Mijn ex kan gewoon profiteren van alle financiele voordelen want hij wou ook dat onze zoon bij hem op het adres staat en onze dochter op mijn adres. Ondertussen heeft hij dus zijn & haar inkomen, zonder dat haar adres erstaat. Ik kom amper toe met mijn loon en hij kan in augustus op reis gaan, zijn moeder doet zijn betalingen....

Hij beweerd ook constant dat hij met dat meisje die bij hem inwoont, geen relatie mee heeft maar wil ze niet op straat laten staan...

Onze kids lijden ook onder deze situatie want ons dochter weigert regelmatig bij de papa te gaan...

Wat kan ik hieraan doen?

- adres
- inkomen
- recht kindergeld?

Ook is het zo als ik tegen hem zeg dat ik alles op papier wil en dat ik naar de jeugdrechtbank ga, dan is zijn antwoord: dan zorg ik ervoor dat je de kids niet meer ziet.

Hebt u enige raad of tips voor mij

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mei 2013 18:32

Adres ergens anders is domiciliefraude.
Referentieadres bij particulieren?? Kan natuurlijk maar is bedoeld voor mensen die vb lange tijd in het buitenland verblijven.
hier de regelgeving
http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php?id ... ache=1&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;.

Waar verblijven de kinderen beide bij u of effectief een bij u en de andere bij hem?

Voorlopige dringende maatregelen via voorzitter rechtbank eerste aanleg.

Procedure alleen inzake de kinderen via jeugdrechtbank.
Hij ervoor zorgen dat u de kinderen niet meer ziet??? Hoe gaat hij dat doen.
Beide ouders hebben zo wie zo gezamenlijk ouderlijk gezag. Dus alle kosten dienen door beide in verhouding met inkomen (wel zijn inkomen en dat van u gesplitst te worden)
http://jeugdrecht.be/?action=artikel_detail&artikel=310" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.be/search?q=voorlopi ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;

Preciouslove30
Topic Starter

#3 , 18 mei 2013 18:44

De kinderen zijn een week bij mij en andere week bij de papa.

ons dochter is bij mij ingeschreven en onze zoon bij hem

Reclame

Terug naar “Archief”