belastingsvermindering woon-werk verkeer

DefenderII
Topic Starter

belastingsvermindering woon-werk verkeer

#1 , 12 jun 2013 15:20

Beste,

Ik ga 4 maanden per jaar met de fiets naar het werk, de rest van het jaar met de auto.
Op mijn fiche 281.10 krijg ik bij de code 254 het bedrag van de verplaatsing met de auto en bij Inlichtingen de vergoeding met de fiets (aan het 0.21€/km).
Voor mijn verplaatsingen met de auto vul ik het forfait van 370€ in; tot hier geen probleem.

Nu mijn vraag: kan ik bij dit forfait ook nog kosten, die met mijn fiets verplaatsingen betrekking houding, inbrengen tegen 0.21€ per km boven op het forfait van 370€?
Indien ja, waar moet ik dit dan doen?

dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 12 jun 2013 20:30

Neen dat! De fietsvergoeding is niet belastbaar. De kosten die u eventueel met uw fiets zou hebben , zijn vervat in de forfaitaire aftrek. Die krijgt u automatisch , tenzij u iets invult onder code 258.
De forfait van 370€ voor code 255 is trouwens het maximum voor ander vervoer dan openbaar.
U dient enkel in te vullen : code 254 = het bedrag op fiche 281.10. Hetzelfde of max. 370 e bij 255.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

DefenderII
Topic Starter

#3 , 13 jun 2013 01:41

bedankt voor de heldere info.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”