hallo,
zal even mijn redelijk lang verhaal in het kort vertellen.
ik was donderdagnacht met mijn vriend en mijn hond in de stad aan het wandelen, toen we opeens werden aangehouden en verdacht werden voor vreemd gedrag.. ze vonden het niet kunnen dat wij er op een donderdag om 1:10 wandelden terwijl we er een eindje vanaf wonen. ze vroegen ons hoe we er geraakt waren en ik vertelde dus dat onze auto een eindje verder geparkeerd stond. ze welde na een grondige fouillage bij ons, ook mijn auto onderzoeken.
eerst werden we verdacht als drugdealers, maar dat bleek dus niet zo. dus gingen ze verder op mogelijke inbrekers omdat ik nogal veel materiaal in de auto heb liggen waaronder zaklampen, handschoenen, schroevendraaiers.. buiten dat werden ook nog sleutels, een pepperspray, mijn juwelenkistje, fototoestel, rugzak, handtas, medicatie,mijn gsm en die van mijn vriend.. inbeslag genomen. op kantoor werden we dan ook onmiddellijk gearresteerd. na 16u cel te hebben gezeten, niet voorgeleid te worden, mochten we gaan. maar toen we bij de auto kwamen bleek dat ze nog eens een grondige zoektocht hadden gehouden. maar nu was echt ALLES weg. mijn gps, mijn reserve gsm, gsm van een vriend wat vergeten was, mijn dremeltoestel (omdat ik ermee graveer lag die nog in de auto) mijn walkie-talkies omdat we onze puppie nog opleren in het bos, een nieuw briefje van €5, een DOLLAR briefje, een hoop kleingeld, mijn noodglashamertje, honkbalknuppel (die lag er bij de eerste doorzoeking ook al in en ik vertelde dat dat was om catch te doen met de hond, en die agent zei "ah ok is in orde want ik zie dat de handschoen erbij ligt, anders had ik er meer problemen over gemaakt.), heel de bekleding was losgemaakt de bodem van de kofferbak was eruitgehaald om mijn wielsleutel weg te nemen.. en eigenlijk alles van electronica. maar nu was mijn vraag, zij hadden mijn sleutels in hun bezit omdat ik in de cel zat, maar mogen zij zonder mijn toestemming terug in de auto gaan zoeken en spullen meenemen zonder dat ik dat weet? want nu was ook nog net toeval, dat ze nogal ruw waren met zoeken en een pak met servetten met een 100€print door de auto hadden gegooid en het zo nogal aantrok om in te breken, want er waren dan ook nog eens braaksporen.. want de spullen die nog in de auto lagen wat weg zijn, liggen me nogal nauw aan het hart en aangezien ik niet heb getekend, dat ik er afstand van nam kunnen ze net zogoed zeggen dat ze er niks van weten. hoe los ik dit nu op?