2 leningen samentellen in code 1370

alan1971
Topic Starter

2 leningen samentellen in code 1370

#1 , 07 jul 2013 22:12

hallo ,
Ik heb in 2009(30000 euro ) een hypothecaire lening aangegaan voor het plaatsen van zonnepanelen . In de aangifte van 2010 heb ik dan ik dan ook gekozen voor het nieuwe systeem(hypotheek zonnepanelen) en heb dan ook beslist om de lening van mijn huis (oud systeem ) te laten vallen . dus van dan af heb ik code 1370 ingevuld . Nu heb ik in 2012 nog eennieuw hypothecair krediet aangegaan voor het verbouwen van mijn woning(20000) . Nu is mijn vraag , kan ik deze ook aangeven onder code 1370 , want ze vragen onder deze code in welk jaar het krediet is afgesloten en ik kan ermaar 1 ingeven , maar ik zit met een krediet van 2009 en 2012 . Kan ik 2 kredieten ingeven onder code 1370 ?

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 08 jul 2013 15:34

Indien beide leningen voldoen aan de voorwaarden , mag je ze beiden gebruiken om de woonbonus te bepalen. De lening moet lopen over minstens 10 jaar en volledig gedekt zijn door een hypotheek. Je telt zowel de aflossingen als de intresten van beide leningen samen. Je mag maximaal ( dit jaar) 2.830 € invullen bij code 1370. Misschien heb je genoeg aan één lening om dat bedrag te bereiken. Anders is dat saldo voor je partner , als die mede-eigenaar is.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”