Factuur rechtsgeldig?

RedAttack
Topic Starter

Factuur rechtsgeldig?

#1 , 10 jul 2013 14:48

Even de situatie in een notedop.

Ik ben zelfstandige en augustus 2012 werd mijn vrachtwagen bij een garagist binnengebracht voor herstelling.

Vrachtwagen is daar blijven staan tot februari 2013, waar ik hemzelf toen heb opgehaald en binnengebracht in andere garage.

Garagist heeft tijdens die periode allerhande onderdelen verwijderd onder het mom van "diagnose", maar niet teruggeplaatst. De vrachtwagen werd dus ook niet hersteld.

Tijdens de stalling (op zijn buitenterrein) werden er onderdelen (spiegels en koplampen) gestolen, die door garagist zouden worden vergoed/vervangen (is niet gebeurd)

Gisteren, incasso-bureau aan de lijn gehad:

Zou factuur t.b.v. 1342€ zijn opgestuurd op 14/4/13, die ik niet heb ontvangen.
op 6/6/13 aangetekend schrijven, die ik niet heb afgehaald, wegens verblijf in hospitaal (gebroken schouderblad)

Is deze factuur wel rechtsgeldig? Dacht dat factuur moest opgemaakt worden max 5de dag volgende op de maand na levering van de "dienst"

Moet ik alsnog de diefstal van de onderdelen aangeven bij politie?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2013 15:47

Nu de diefstal gaan aangeven lijkt erop dat u onder de betaling van de factuur onderuit wil.
Je had die diefstal ONMIDDELLIJK na vaststelling moeten aangeven.
Factuur is OK. Er is geen bepaalde termijn voor het opstellen van een factuur.l

bartvdv

#3 , 10 jul 2013 16:50

Als de TS oorspronkelijk een overeenkomst had om de diefstal (?) in der minne te regelen is het toch normaal dat er niet onmiddellijk klacht werd neergelegd bij de politie.