hoederecht met kind leukemie

Samsung
Topic Starter

hoederecht met kind leukemie

#1 , 23 jul 2013 14:01

Ik ben feitelijk gescheiden van m'n ex waar ik 2 kinderen mee heb.
De regeling was als volgt: 1 op 2 weekends mocht hij de kinderen op bezoek hebben en mocht 1 van de 2 weken de kinderen na school afhalen en om 19 hr terugbrengen. Ik heb tevens nog 2 andere kinderen uit een vorig huwelijk.
Ik heb hoederecht, de vader bezoekrecht

Er is zeer onlangs leukemie vastgesteld bij m'n jongste van 1.5jaar die reeds 2 maanden in behandeling is in het ziekenhuis. Zit regelmatig in isolatie.
Daar ik costant bij haar moet zijn voor de nodige verzorging ben ik genoodzaakt loopbaanonderbreking aan te vragen.
Dit houd echter in dat ik financieël met 750E moet toekomen wat onhaalbaar is.

De echtelijke woonst is zojuist verkocht en wou gaan intrekken bij m'n moeder. Op deze manier kan ik voor m'n kinderen instaan zonder financiële grote zorgen te maken.
Dit houd echter wel in dat co-ouderschap niet mogelijk is door de te grote afstand met m'n ex.
Wat zouden de mogelijke gevolgen naar het hoederecht zijn daar ik de streek verlaat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jul 2013 16:45

Feitelijk gescheiden ...wanneer?
Hoederecht bestaat al sinds 2006 niet meer.
Constant bij haar moet zijn.... ook de vader kan hier zijn steentje bijdragen.
En wat wil u zeggen met te grote afstand?

Samsung
Topic Starter

#3 , 24 jul 2013 10:06

Sinds mei 2013 zijn we feitelijk gescheiden.
Ik woonde in Limburg en m'n familie in West-Vlaanderen. Dit is een te grote afstand qua school om co-ouderschap toe te passen in de toekomst.M'n zoon van juist 3jaar is voor enkele maanden reeds in Limburg naar school geweest.
Er moet steeds een ouder aanwezig zijn in het ziekenhuis, wat de laatste 2 maand bijna dagelijks was. Deze week moet de vader instaan voor de 2 kinderen maar enkel de oudste is bij hem en ik blijf bij m'n ziek dochtertje, ze is mij gewoon om constant te zien en vertrouwd me daar ik altijd bij haar ben, ook voor haar dagelijkse behandelingen.
Het grote probleem begint echter wel in September als de school herbegint.
Wat is de kans dat ik m'n 2 kinderen mee naar m'n moeder kan nemen?
M'n ex zou liefst de kinderen opsplitsen. Dan moet hij geen alimentatie meer betalen.

Reclame

lucgescheiden

#4 , 27 jul 2013 16:16

'Wat zouden de mogelijke gevolgen naar het hoederecht zijn daar ik de streek verlaat?'

Wellicht ziet de vader zijn dochter even graag als u: wanneer jullie dochtertje dan in West-Vlaanderen zou opgenomen worden,
stelt u de vader voor het voldongen feit dat hij het zal zijn die van Limburg dient af te reizen om zijn kind de dagelijks te kunnen bijstaan?
Bestaan er andere oplossingen om dit probleem te vermijden?

Kunnen jullie, uit respect voor jullie wederzijds co-ouderschap, niet samen de mogelijkheden overlopen?
Bijvoorbeeld: Het ziekenhuis vragen om als ouder eveneens in het ziekenhuis te kunnen verblijven, wanneer dit noodzakelijk is?

Mijn inziens heeft een kind ten allertijde het recht op de bijstand van beide ouders.
Wegen de verblijfsregeling en de daaraan gekoppelde financiële voordelen, op tegen de belangen van het kind?
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”