Het was geen school die ik verwittigd had nee, blijkbaar had ik op de verkeerd buurt gegokt om deze scholen in op te zoeken.
Om de scholen te bereiken zal het niet veel uitmaken waar mijn ex heeft beslist de oudste te laten gaan. Ik heb sinds iets meer als een jaar met mijn huidige vriend een huis gekocht, 40km bij mijn ex vandaan. En mijn werk is met schooldrukte een dik half uur rijden van school uit, maar wel korter bij dan mijn thuis.
Uiteindelijk heeft hij daar veel vrij spel in, aangezien we geen van beiden fan waren om een school "in het midden" te zoeken. Ik heb dan ook het vervoer van en naar school volledig op mij genomen in het eerdere vonnis bij de vrederechter, daar ik van idee ben: mijn keuze om verder te gaan wonen, mijn verantwoordelijkheid om de afstand af te leggen.
Dat er kwaadwilligheid in het spel is, ben ik ondertussen zeker van, maar heb ik niet zozeer feiten van. Wat natuurlijk in zijn voordeel speelt.
Wel is duidelijk te lezen in een aantal smsen van hem dat hij van de oudste zoon vanaf wil. Hij mocht ook naar het tweede leerjaar van mijn ex hoor, als de oudste bij mij en mijn vriend kwam wonen. Maar de jongste mocht niet. En splitsen kon mijn moederhart niet gedaan krijgen.
Hij heeft de oudste ook pas deftig ingeschreven in het bijzonder onderwijs nadat hij de brief van mijn raadsheer ontvangen had.
Ik heb gisteren (uit miserie) er ook mee gelachen, dat ik hem maandag naar zijn vorige school zou doen. Maar als moeder denk je meer aan het kind, dan aan je ex partner te pesten. Hoewel ik moet toegeven dat ik wel eens in het vuistje zou lachen, moest ik het gedaan hebben en hij ook eens van niets wist
Vandaag kreeg ik van ex partner ook nog de vraag of er niet te bemiddelen viel, waarop ik heb geantwoord dat dat al 2 jaar niet meer lukt, maar dat ik opensta om te horen wat zijn voorstel is. Daarop heb ik niets meer terug gehad, dus is het mij ook héél duidelijk geworden dat de jeugdrechtbank een absolute noodzaak is om het eerlijk te laten verlopen. Bemiddelen is heel mooi, maar ik moet ja knikken, en hij beslist alles. En hij heeft blijkbaar geen ander concreet voorstel...