Een drietal maanden geleden kocht ik 2 laptops bij een grote (de grootste) online PC-bouwer/verkoper.
Bij deze laptops zat een gratis Vista upgrade.
Deze bleek echter duurder dan verwacht!
Ten eerste moest ik de upgrade met een code aanvragen op een website. Daar werd me 16 euro aangerekend voor "shipping and handling".
Voor ??n van de 2 laptops kwamen daar nog eens 36 euro "product costs" bij.
Het verschil bleek te zitten in het feit dat ??n laptop XP Home had en de andere XP Pro.
Ik was hier niet tevreden over en heb een klachten mail gestuurd naar de klantendienst. Als antwoord kreeg ik dat de PC bouwer niet verantwoordelijk was omdat een ander bedrijf deze dienst verzorgde. Ik zie de relevantie hier niet van in omdat ik tenslotte de laptops MET gratis upgrade kocht bij de PC bouwer.
Nu kregen wij deze week tot mijn grote verbazing nog een extra factuur van DHL in de bus met de melding dat we nog eens meer dan 25 euro moesten betalen "extra charge VAT import" en "Administration Fee" voor de laptop met XP Home erop.
Nog een klachtenmail naar de PC bouwer dan maar: mijn 'gratis' upgrade was immers intussen al even duur als een OEM versie van Vista (16+36+25 euro).
Zelfde repliek als de vorige keer van hun kant.
Nu is mijn vraag: kan ik hier iets aan doen?
Ik heb al verschillende malen gemaild en gebeld, maar er heerst op de 'klantendienst' een absolute apathie en onvermogen.
Alvast bedankt.
mvg,
K.