Dit is toch wel onrustwekkend, zou ik zo denken. Een hond die uitbreekt is op zich niet zo erg... als hij niet agressief is! Maar deze honden zijn blijkbaar wel agressief (toch al zeker ten opzichte van andere honden). Je moet er niet aan denken wat er gebeurd als deze honden ook agressief zouden blijken te zijn ten opzichte van mensen / kinderen, en op het chiroplein of de speelplaats van de school geraken....haar honden breken te pas en te onpas uit. Achter onze tuin ligt een groot plein waar het 's zondags Chiro is en bovendien ligt er ook een school daar in de straat.
De buurvrouw heeft al gezegd dat ze de kosten van de dierenarts betaald en mijn vader heeft al contact opgenomen met de verzekering. Ik probeer zoveel mogelijk verschillende aanspreekpunten te bereiken want er moet toch iemand zijn die maatregelen kan treffen. Deze vrouw is niet bekwaam om 2 grote honden te hebben. Gisteren heb ik een brief geschreven naar onze twee buren aan de andere kant (die trouwens ook kleine kinderen hebben) om te zeggen wat er was gebeurd en dat ze zeker niet moeten aarzelen om de wijkagent te bellen als ze de honden zien loslopen. Een brief naar de burgemeester vind ik ook geen slecht idee. Ik ga er zeker een schrijven dit weekend want ik vind het onbegrijpelijk dat de politie niet ingrijpt in een situatie als deze...Dit is toch wel onrustwekkend, zou ik zo denken. Een hond die uitbreekt is op zich niet zo erg... als hij niet agressief is! Maar deze honden zijn blijkbaar wel agressief (toch al zeker ten opzichte van andere honden). Je moet er niet aan denken wat er gebeurd als deze honden ook agressief zouden blijken te zijn ten opzichte van mensen / kinderen, en op het chiroplein of de speelplaats van de school geraken....haar honden breken te pas en te onpas uit. Achter onze tuin ligt een groot plein waar het 's zondags Chiro is en bovendien ligt er ook een school daar in de straat.
Ik zou misschien toch eens een vriendelijk briefje naar de burgemeester schrijven waarin je kort en op neutrale wijze vermeld dat deze honden uw honden aangevallen hebben en er zelfs één van doodgebeten hebben, dat ze blijkbaar makkelijk ontsnappen, en dat u zich ernstig zorgen maakt over de veiligheid van de kinderen op het chiroplein en de school. Dat u ook hoopt dat de burgemeester hierin toch enige actie onderneemt om een eventueel drama te voorkomen en dat u hoopt op een korte reactie van zijnentwege.
Wat betreft uw persoonlijke zaak: eis zeker een schadevergoeding voor wat de honden aangericht hebben! Maak een lijstje van de onkosten die u hebt (dierenarts, crematie van de overleden hond, emotionele schadevergoeding) en hou bewijsstukken bij.
Met "crematie" bedoel ik "opruiming door het vilbeluik / rendac / andere erkende opruimingsdienst". In het overgrote deel van de gevallen mag je je huisdier niet zomaar in de tuin begraven, dus zijn er weldegelijk kosten verbonden (los van uw eigen wil) aan het "opruimen van het kadaver" om het even oneerbiedig te zeggen... (en al deze dienten cremeren weldegelijk de cadavers. Cremeren in de zin van "verbranden", niet in de zin van "een crematieplechtigheid voorzien")Zoiets is je eigen keuze en zal niet vergoed worden.crematie van de overleden hond