Brief opleiding niet ontvangen

TheDuke
Topic Starter

Brief opleiding niet ontvangen

#1 , 29 sep 2013 09:42

Dit is de situatie:

Ben al enkele maanden ingeschreven voor een erg belangrijke opleiding bij de overheid. Nu kom ik erachter dat ik de lesdagen gemist heb en daardoor niet uitgenodigd zal worden voor de test. Ik heb echter nooit een brief ontvangen met een uitnodiging voor de opleiding..... Nadeel: minstens 10000 euro aan verloren premies.

Wat moet ik doen, is het mogelijk om hier een advocaat op te zetten, het gaat hier niet om kleine bedragen.

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
boemerang

#2 , 30 sep 2013 19:37

Wat zegt P&O of vakbond?
Geen idee hoe het juridisch zit.

zertyx
Juridisch actief: Ja

#3 , 01 okt 2013 20:03

Ik ga er van uit dat het om de federale overheid gaat.

Kunt u zich niet opnieuw inschrijven voor dezelfde of een andere opleiding met behoud van de oorspronkelijke inschrijvingsdatum? Ik zou hier bij Ofo en/of P&O eens informeren. Het helpt natuurlijk als uw eigen personeelsdienst u volgt.

Een schadevergoeding ten belope van de misgelopen premies acht ik onmogelijk. Er is hoogstens sprake van verlies van kans (wat ook aanleiding kan zijn voor een schadevergoeding). Het staat immers niet met zekerheid vast dat u voor de test zou slagen.
Voor de rest zou u ook nog aannemelijk moeten maken dat de uitnodigingsbrief buiten uw toedoen verloren is geraakt. Tenzij er bij Ofo zelf een fout is gemaakt, zal er daar wellicht een register bestaan waaruit met vrij grote zekerheid kan worden afgeleid dat de brief daar wel degelijk is verstuurd.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”