de politie en het vonnis

moedervan3
Topic Starter

de politie en het vonnis

#1 , 15 nov 2013 08:17

Situatie:

Echtscheiding is onlangs betrokken met eindvonnis:

....De kinderen verblijven hoofdzakelijk bij de moeder en zijn op haar adres in het bevolkingsregister ingeschreven.

De kinderen zullen secundair bij de vader verblijven:
*om de 14 dagen van woensdagnamiddag na school of zo geen school van 12h tot de daaropvolgende zondag 18h
*De herfstvakantie tijdens de pare jaren en de krokusvakantie tijdens de onpare jaren, nl. van vrijdagavond na school of zo geen school 15h tot de daaropvolgende vrijdag 18h........

Dit liep mits enkele incidenten goed totdat de vader na de herfstvakantie besliste dat het zijn beurt was terwijl de kinderen normaal bij mij waren.
Dus de woensdag na school probeerde hij de kinderen af te halen (de school was op de hoogte gebracht door mij, en gaf de kinderen niet mee). De vader roept er de politie bij (grote scene voor de schoolpoort). Ik heb alle papieren en vonnissen mee (de vader niets)de politie bekijkt dat en OORDEELT dat de vader gelijk heeft omdat het vonnis volgens hen open staat voor interpretatie??? Ik bel en geef de agent mijn advocaat door, maar die wil of kan het niet begrijpen blijkbaar en zegt "het vonnis is interpreteerbaar en ik interpreteer het zo!" En dus gaan de kinderen met hun vader mee.
Een belangrijk gegeven is dat hun vader ook politie-inspecteur is, in de aangrenzende zone (waarmee goed wordt samengewerkt volgens hun eigen website)

Ik ga naar hun kantoor om klacht in te dienen tegen de vader en tegen de agenten, maar daar is het antwoord "daar gaan we niet mee beginnen hé"
Er wordt wat op mij ingepraat dor de commisaris, ik krijg de interventiefiche mee van het incident aan de schoolpoort en de mededeling "als U problemen of vragen heeft mag U mij steeds contacteren"

Ik ga naar een politiezone verder en dien daar klacht in tegen de politie en tegen hun vader, waar ik zonder probleem werd verder geholpen.

Mijn vraag:

Wat nu te doen?
Procedure opstarten voor de (jeugd)rechtbank?
Iedere twee weken hetzelfde circus?
Of telkens naar de pijpen van hun vader dansen als hij er zin in heeft?
Help!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 nov 2013 10:55

Wat nu te doen?
Een klare en duidelijke afspraak maken van hoe de regeling moet worden toegepast.

M.i. kan u afspreken:

Veronderstel dat de kinderen bij de vader waren van woensdag 23 oktober tot zondag 27 oktober.
Dan zijn ze terug bij hem 15 dagen later dus 6 november tot 10 november.

Veronderstel dat de kinderen bij de vader waren van woensdag 13 oktober tot zondag 17 oktober.
Veertien dagen later 27 oktober is de regeling van de herfstvakantie van toepassing.
Veertien dagen later 11 november zijn de kinderen bij vader.

Deze regeling voor het secundair verblijf geldt dan altijd. Ongeacht of de kinderen tijdens de week vakantie bij vader of moeder zijn.

Het is toch al te gek dat voor dit soort problemen de rechter zou moeten tussenkomen. De ouders zouden dit toch in onderling overleg moeten kunnen afspreken.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”