Dit weekend hoorde ik een gesprek binnen het appartementsgebouw. Er wonen hier twee buren die de rust al een tijdje verstoren.
Ik had eerder al melding gedaan van aantijgingen ( klein jaar terug). De eerste keer is de wijkagent eens langs geweest, maar hij minimaliseerde de feiten. Na een tweede melding zou die inspecteur hem nog eens langs sturen, maar hij is zelfs niet eens meer geweest.
Ik negeer de feiten en ben op zoek naar een andere woonst, maar dit weekend escaleerde het. Ik was binnen en hoorde ineens een lawaai van jewelste in de gang. Het enige wat ik uiteindelijk kon opvangen, was de ene buur die zei: ik doe "loria" dood, ik vermoord ze. De andere probeerde hem te kalmeren, maar hij was echt in alle staten en ik weet niet waarover het ging. Ik heb hen niets misdaan.
Ik heb de 101 gebeld, die zijn tot bij mij gekomen en ik deed kort het verhaal. Ze gingen een interventieverslag opmaken ( hopelijk hebben ze alles onthouden) en volgende week de wijkagent nog eens langs sturen. Nu ben ik bang dat die wijkagent er weer licht zal overgaan en niet meer zal zeggen dan: tracht overeen te komen.
Ik weet dat die bedreiger een groot anger management probleem heeft en in een impulsieve bui tot veel in staat is.
Wat kan ik hier het beste aan doen? Kans is groot dat hij zal ontkennen uiteraard. En als de wijkagent bij hem komt, hoe weet ik dan wat het resultaat daarvan is?
Op het politiekantoor zeggen ze altijd: het heeft geen zin om klacht in te dienen want dat wordt toch geseponeerd. Er zijn wel al meldingen uit het verleden.