EIgendomsrecht

BBB123
Topic Starter

EIgendomsrecht

#1 , 10 dec 2013 22:38

Beste,
Ik huur een kot in Gent. hierbij hoort een koertje. Ik heb tafels en stoelen op dit koertje gezet om in de zomer hier te zitten, in de winter staat dit gewoon weg in een hoekje.
Nu heb ik iemand op mijn kot die om verscheidene redenen niet wil dat die stoelen en tafels daar staan. De kotbaas heeft mij verplicht deze stoelen en tafels weg te doen omdat deze persoon dit dus niet leuk vindt, en dit terwijl deze persoon zelf een hangmat staan heeft op deze koer. Mijn kotbaas komt dan af met het argument dat die persoon in kwestie daar gedomicilieerd is en zij dat daarom wel mag.
Ik wil deze tafels en stoelen natuurlijk niet weg doen, is er iets wat ik hier aan kan doen?

verder heeft mijn kotbaas gezegd dat als wij deze niet weg doen, hij dat door het containerpark zal laten ophalen en de kosten hiervan naar ons zal doorschuiven.

mvg
Brecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 dec 2013 22:41

Als de kotbaas niet toestaat dat u in een gemeenschappelijke ruimte stoelen en tafels plaatst dan moet u die inderdaad verwijderen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

BBB123
Topic Starter

#3 , 10 dec 2013 22:43

Kan hij het dan maken om deze op mijn kosten te verwijderen? en dus kan hij ook zeggen dat die hangmat daar mag staan en die tafels en stoelen niet?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 dec 2013 22:51

Het is zijn eigendom dus beslist hij over zijn eigendom.
Als in uw contract niets staat over alleengebruik van de koer is de koer niet van u zodoende......
Laatst gewijzigd door Franciscus op 10 dec 2013 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.

BBB123
Topic Starter

#5 , 10 dec 2013 22:54

OK, en wat ivm die kosten als hij dat laat weghalen?

Terug naar “Archief”