onverwacht kerstgeschenk?

meesje
Topic Starter

onverwacht kerstgeschenk?

#1 , 22 dec 2013 01:08

We zijn voor een week met verlof. Vanavond krijgen we van de syndicus van het appartementsgebouw waar we wonen een dringende e-mail dat we de inkomhal van het appartementsgebouw moeten leegmaken. Blijkbaar staan in die inkomhal een dertigtal bakken met bieren en een groot aantal dozen met sterke dranken, frisdranken en allerhande snacks opgestapeld. Op die bakken en dozen zijn volgens de syndicus stickers gekleefd met mijn naam en adres + een barcode. We moeten ze dringend verwijderen omdat er bijna geen doorgang is en de bellen en brievenbussen onbereikbaar. Maar ik heb nergens dranken besteld, waarschijnlijk hebben ze op een verkeerd adres geleverd. Aangezien we met de hele familie nog tot donderdag in het buitenland zitten kunnen we niets doen.

Wat moet er nu gebeuren? Kunnen we hier aansprakelijk voor worden gesteld? Er staat nergens een naam op van een leverancier....

Eerder dit jaar gebeurde al iets gelijkaardig. Toen wilde men bij ons een grote partij diepvriesijs leveren. Gelukkig waren we toen thuis en hebben we ze weggestuurd.
Waar een weg is is een wil.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 dec 2013 18:23

Laat syndicus contact opnemen met de leverancier.
Gezien u er niet was wie heeft ze dan aanvaard? Wel die is aanspreekbaar en aansprakelijk.

meesje
Topic Starter

#3 , 22 dec 2013 18:45

Laat syndicus contact opnemen met de leverancier.
Gezien u er niet was wie heeft ze dan aanvaard? Wel die is aanspreekbaar en aansprakelijk.
Dat is het probleem, er staat nergens een naam van een leverancier op de dozen.
Syndicus heeft bij andere bewoners nagevraagd, maar niemand heeft iets afgetekend.

Syndicus heeft vanochtend alles door een verhuisfirma laten verwijderen en alles nu in een entrepot opgeslagen.
Hij gaat de factuur van vervoer en opslag aan mij doorrekenen.....
Maar geen spoor van de "daders". Aangezien we in het buitenland zijn is dat toch het bewijs dat ik de lading nooit in ontvangst heb genomen?
Men kan daar ook een bom komen leggen met mijn naam er op gekleefd en dan beweren dat ik verantwoordelijk ben.....
Volgens mij is het een kost om aan de VME aan te rekenen.

Reclame

Sirkii

#4 , 22 dec 2013 19:44

Er zal wel een factuur in je bus vallen van die leverancier. Aangetekend protesteren met de opdracht om z n goederen op te halen in die depot en de depotkosten en verhuiskosten terug te betalen. Uw naam staat er op dus jij zal t moeten afhandelen. Syndic heeft de maatregelen genomen die moesten genomen worden. Mocht dat pakket op naam van de buren geleverd geweest zijn dan zou jij er ook niet mee akkoord gaan om t op de VME te zetten.

Franciscus

#5 , 22 dec 2013 20:18

Aan jullie kwartierinspecteur eens navragen of er nog 'gelijknamige' personen in directe omgeving wonen.
Moet niet zeggen waar maar dan sta je een beetje verder in onderzoek.

Ofwel iemand die jullie een 'loer' wil draaien....

meesje
Topic Starter

#6 , 22 dec 2013 20:34

Aan jullie kwartierinspecteur eens navragen of er nog 'gelijknamige' personen in directe omgeving wonen.
Moet niet zeggen waar maar dan sta je een beetje verder in onderzoek.

Ofwel iemand die jullie een 'loer' wil draaien....
Denken niet dat het een loer is, daarvoor is de waarde van die goederen veel te hoog (blijkbaar is er een grote hoeveelheid geestesrijke dranken bij).
Persoonlijk denk ik dat dit een spoedlevering is voor één of ander restaurant, hotel of evenement voor de eindejaarsperiode.

Ik had de syndicus gesuggereerd om er de politie bij te halen en PV te laten opstellen dat het verloren voorwerpen zijn en die aan de politie te overhandigen.
Maar nu heeft de syndicus een oplossing gekozen die me een aardige duit zal kosten.

JPV
Juridisch actief: Ja

#7 , 22 dec 2013 20:59

Er zal wel een factuur in je bus vallen van die leverancier. Aangetekend protesteren met de opdracht om z n goederen op te halen in die depot en de depotkosten en verhuiskosten terug te betalen. Uw naam staat er op dus jij zal t moeten afhandelen. Syndic heeft de maatregelen genomen die moesten genomen worden. Mocht dat pakket op naam van de buren geleverd geweest zijn dan zou jij er ook niet mee akkoord gaan om t op de VME te zetten.
Syndic kan het proberen te vorderen bij meesje, maar die is toch niet verplicht om te betalen als die goederen niet van hem zijn? De syndic heeft dan mss wel correct gehandeld, maar kan dit op de VME afschuiven en de VME kan dan beslissen om, bij gebrek aan eigenaar van die goederen, deze zelf te verdelen. Meer dan waarschijnlijk zal de eigenaar van de goederen nog opduiken en kunnen de kosten van stockage op die persoon verhaald worden.

meesje
Topic Starter

#8 , 23 dec 2013 22:43

Deze namiddag heeft de ontknoping plaatsgevonden.

Het is een levering voor een hotel in onze gemeente. Blijkbaar heeft de uitbater van dat hotel dezelfde familienaam als ik. Door een "fout" van de besteldienst van die leverancier hebben ze die hele voorraad per vergissing in de inkomhal van ons appartementsgebouw achtergelaten. Omdat het hotel geen levering had ontvangen hebben ze met de leverancier kontakt opgenomen. Die is dan via een mede-eigenaar en de syndicus terug in het bezit gesteld van zijn goederen die in een depot waren opgeslagen.

Die leverancier wil echter niet de kosten van wegvoeren en opslag betalen omdat hij niet rechtstreeks over de verkeerde aflevering werd ingelicht. Blijkbaar werd er een afleveringsborderel achtergelaten in mijn brievenbus maar aangezien wij met verlof zijn konden we dat niet weten. En anderen ook niet natuurlijk.

Syndicus blijft beweren dat ik die kosten maar moet betalen. Maar de goederen waren dus duidelijk niet voor mij bestemd. Hij was de opdrachtgever om die weg te laten halen....

Wat zijn voor mij de risico's indien ik deze rekening negeer?

Franciscus

#9 , 23 dec 2013 22:54

Zaak van leverancier en transportbedrijf.... zomaar goederen achterlaten in iemand zijn hal.
Niet betalen geen goederen terug zou ik zeggen.
Wie moet de leverancier inlichten ... als er door niemand iets getekend is?

Terug naar “Archief”