Vraag i.v.m. flashcart (Nintendo 3ds)

Wizkid
Topic Starter

Vraag i.v.m. flashcart (Nintendo 3ds)

#1 , 09 jan 2014 15:56

Beste forumgebruikers,

Ik ben een student informatica en ben aan het proberen om bij te leren over de ontwikkeling van software voor de bekende handheld, de Nintendo 3DS. Om jullie de technische kant te besparen zal ik het proberen kort uit te leggen. Als je software maakt op de computer voor 3DS zul je dit door de 3DS moeten kunnen laten afspelen, dit gaat niet zomaar om piraterij tegen te gaan uiteraard, en er moet dus een game cartridge in de console gestoken worden. Nu bestaan er accesoires genaamd flashcarts/flashcards waarmee je via de computer deze software op zo'n kaartje kan zetten en op de console kunt uitproberen.

Na wat googlen kwam ik bij dit forumtopic uit:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... =8&t=26314
dit dateert echter wel van 2011.
De kaart die ik zou nodig hebben is een R4 SDHC en hij is niet zo in de winkel verkrijgbaar, wel in webshops.

Nu is mijn vraag dus: Ben ik ergens schuldig van als ik deze kaart zou bestellen uit een webwinkel en laat bezorgen of mogelijk aanklaagbaar op de een of andere manier?
Als u nog bijkomende informatie nodig heeft , vraag gerust dan zal ik proberen dat te beantwoorden.

Met vriendelijke groet, Wizkid

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 09 jan 2014 16:48

Dit lijkt mij net als het onderwerp van de torrents een tijdje geleden, een vraag van waar je het voor gaat gebruiken. Voor zover ik weet zijn flashcards nog niet verboden in België, dus zolang aankoop en gebruik binnen de wetgeving blijven, zie ik niet in waarom je iets illegaal aan het doen bent. Neemt niet weg dat - voor zover ik opmaak uit het andere topic - u waarschijnlijk wel geïntimideerd gaat worden door BAF.

snellemichiel

#3 , 09 jan 2014 17:14

Zolang u er niets illegaals mee doet is de aankoop van zoiets perfect mogelijk.

Reclame

Wizkid
Topic Starter

#4 , 10 jan 2014 20:14

Stel ik kom toch in aanraking met BAF, wat moet ik dan doen, wat is zeg maar de procedure hiervan want ik ben nog nooit in aanraking gekomen met iets dergelijks.

M.v.g.

LeenW

#5 , 11 jan 2014 00:23

Stel ik kom toch in aanraking met BAF, wat moet ik dan doen, wat is zeg maar de procedure hiervan want ik ben nog nooit in aanraking gekomen met iets dergelijks.

M.v.g.
Hangt ervan af wat ze u ten laste leggen. Terug naar deze site komen lijkt mij een goede algemene optie ;)

JohnD

#6 , 11 jan 2014 01:48

Neemt niet weg dat - voor zover ik opmaak uit het andere topic - u waarschijnlijk wel geïntimideerd gaat worden door BAF.
In hoeverre iemand die een flashkaart koopt door BAF geintimideerd gaat worden dat begrijp ik niet. Stel je voor !!!! Natuurlijk als hij na de aankoop dat programma erop zet en naar BAF gaat schrijven dat hij een flashkaart aangekocht heeft en dat programma erop gekopieerd heeft dat is wat anders.

Oh ja nog iets .. hoeveel blanco flashkaarten worden er zo per dag aangekocht door de Belgische verbruiker ? 2000 ? Meer ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Archief”