Bemiddeling

Rowin
Topic Starter

Bemiddeling

#1 , 09 jan 2014 18:29

Had een vraagje rond bemiddeling.

Zal eerst even kort de sitaurie schetsen. Ik ben momenteel betrokken in een vooronderzoek ivm belaging, schriftvervalsing en valse aangifte (Ik had melding gedaan van belaging waarop de andere partij klacht wegens belaging tegen mij heeft neergelegd. Daarop heb ik dan weer zelf tegen de andere partij klacht neergelegd wegens belaging, valse aangifte en schriftvervalsing)

Nu had ik gedacht aan bemiddeling omdat het vooronderzoek nu toch al een jaar loopt en gemakkelijk nog een hele tijd kan duren. Belangrijkste reden voor mij zou zijn dat allebei de partijen toch al tekenen om verder geen contact meer met elkaar te zoeken.

Nu heb ik hiervoor al het parket gecontacteerd. Deze hebben mij doorverbonden met de bemiddelingsdiens (suggnome). Deze konden mij niet helpen daar een voorwaarde voor het starten van een bemiddeling bij hun is dat 1 van de partijen eers tot bekentenis moet overgegaan zijn. Daar ik niet denk dat de andere partij zichzelf in de voet zal schieten viel deze optie af :D

Heb daarna de optie van een onafhankelijke erkende bemiddelaar onderzocht. Deze kunnen de aanvraag tot bemiddeling echter alleen aan de andere partij over maken via aangetekende brief. Aangezien ik het exacte adres niet ken en het parket die info niet aan een bemiddelaar mag vrijgeven, bemoeilijkte dit de situatie.

Ik heb echter wel de contactgegevens van de andere partij zoals gsm-nummer en mailadres dus ik kan de andere partij rectstreeks de vraag tot bemiddeling via deze media stellen.

Nu is mijn vraag. Gezien het misdrijf (belaging) die we tegen elkaar hebben ingediend, mag ik hiervoor wel met de andere partij contact opnemen zelf al is het voor een voorstel voor bemiddeling? En zijn er nog andere mogelijkheden die ik kan gebruiken om bemiddeling in deze situatie aan te vragen? Zal etbij zeggen dat het om een voorstel voor vrijwillige bemiddeling gaat. Dus geen gerechtelijke

P.S. Vandaag al de hele tijd doorverbonden geweest op het parket met alle mogelijke diensten en het antwoord dat ik daar krijg is: "we denken van wel". Dus u begrijpt mijn nood naar meer zekerheid :wink:

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding