Hallo allemaal
Na een lang verleden zonder iets concreet te weten over de situatie tussen mijn ouders van hun echtscheiding ben ik op zoek gegaan naar antwoorden.
Ik zal even een kort verhaal doen zodat jullie kunnen volgen naar wat ik opzoek ben.
Mijn ouders zijn toen ik 9 jaar officieel gescheiden, dus op papier was alles in orde, maar ze waren al uit elkaar gegaan van toen ik 6 jaar oud was.
Het probleem dat zich nu voordoet zit zo. In die drie jaar tussentijd heeft mijn moeder nog één zoontje gekregen, maar mijn vader is niet zijn vader.
Vermits mijn ouders op die moment nog getrouwd waren werd mijn vader wel gezien als de wettelijke vader van dit kind, na een aantal rechtszaken en moeilijkheden verder heeft de rechter uitgesproken dat mijn vader niet de officiële vader van dat kind is. En dat mijn moeder dit moet erkennen.
Mijn moeder doet hier heel moeilijk over en nu (ik ben ondertussen 22 jaar) ben ik uit nieuwsgierigheid naar het gemeentehuis geweest, om te kijken of mijn moeder dit al was gaan erkennen dat mijn vader, de vader van dat kind niet is.
Blijkt nu dat dit nog steeds niet gebeurt is, en dat kind is dus nog steeds erfgenaam van mijn vader. Terwijl hij wel een brief van het gerecht heeft waar op staat dat dat niet zo is.
Toch zeiden ze mij in het gemeentehuis dat dit niet genoeg is en dat mijn moeder dit moet gaan erkennen.
Wat kan ik hieraan doen ? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.