Lening aan een vriendin

L.Stevens
Topic Starter

Lening aan een vriendin

#1 , 16 jan 2014 14:54

Hallo , mijn vraag is het volgende : ik heb aan een vriendin geld geleend omdat ze van haar man uit het huis moest. Ze had een huis gevonden die ze kon huren maar had 600 euro tekort. Ik heb het dan aan haar geleend via de bank. Op de overschrijving had ik vermeld dat het om een lening ging. Dit was vorig jaar in september. In december had ik via sms gepolst of ze mij al kon terug betalen en ze antwoorde dat ze het zou terug betalen maar ik heb tot nu toe nog altijd niets ontvangen. Ik weet dat ze nu met iemand anders samen woont met wie ze de kosten deelt dus verwachte ik ook dat ze dit zou terug betalen. Vorige week had ze na een zoveelste excuus via sms gestuurd dat ze het in orde zou maken. Begin van deze week vroeg ik via sms of het nu eindelijk in orde was met de bank om via domiciliering mij maandelijks af te betalen maar tot vandaag heb ik nog geen bericht terug gekregen. Wat kan ik doen om dit op een vriendelijke manier op te lossen ? Zou een aangetekende brief helpen of moet ik naar een pro deo stappen? Hopelijk weten jullie het antwoord want ik ben ten einde raad . :?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 16 jan 2014 15:27

Via AS (waarin u verwijst naar de lening) vraagt u haar om u binnen de 14 dagen een plan tot terugbetaling voor te stellen.
Na 14 dagen stuurt u een nieuw AS waarin u hetzelfde vraagt, maar tevens zet dat dit schrijven, indien ze niet reageert, telt als ingebrekestelling, dat u dan uw geld zal terugeisen via de rechtbank op haar kosten, en dat u ook vanaf de dag van ontvangst van deze brief de gerechtelijke intrest zal aanrekenen op het bedrag.
En daarna wordt het rechtbank (vredegerecht, kan perfect zonder advocaat).

Reclame

Terug naar “Archief”