We zouden hem de volgende week kunnen ophalen. Dit werd echter mondeling gezegd... in het verkoopscontract staat geen leverdatum.
Na een week, belden we zelf terug en meldden ze ons dat er nog een onderdeel ontbreekt dat nodig is voor de keuring en moeten we nog 2 weken wachten. Dit begrepen we omdat het een Amerikaanse auto is en de onderdelen zijn niet altijd makkelijk te krijgen... zeker niet 2de hands.
Na 2 weken bellen we terug.... nog steeds hadden ze niet alles en vertelden ze ons dat we nog 2 of maximum 3 weken moeten wachten. Toen we na 3 weken nog eens belden, vertelde men mij weer..... nog 2 weken wachten, toen nog eens 2 weken en max 3 weken (dat zou dus volgende week zijn)
Ondertussen was onze auto al verkocht sinds half mei. De garagist zei dat we een vervangwagen konden krijgen.... ik zei dat dit nog niet nodig was omdat we nog een andere wagen hadden (die ook te koop stond) en die zou niet zo snel verkocht zijn..... (toch niet binnen de 2 weken)
Op 19 juni, was onze laatste auto dus toch verkocht.... Ik was al lastig omdat we zo lang op onze auto moesten wachten maar ik kon nog enig begrip hebben voor het feit dat waarschijnlijk zij ook van hun leveranciers afhankelijk zijn.... zolang ik een vervangwagen zou krijgen, ben ik ook tevreden.
Toen ik donderdag 21 juni belde voor een vervangwagen, zei onze contactpersoon dat hij me zou terugbellen.... donderdag belde hij niet, vrijdag belde hij niet... Ik belde dus zelf terug op vrijdagavond. Hij leek weer uit de lucht te vallen en zei toen dat ze geen vervangwagens meer hadden maar dat we wel een andere auto konden krijgen maar dan onze nummerplaten moeten gebruiken.... ik moest wel zaterdagochtend eerst bellen alvorens te komen want hij moest met zijn baas checken welke auto we konden krijgen.
Ik bel zaterdagochtend.... maar contactpersoon niet aanwezig. zijn collega kon ons niet helpen want kende het dossier niet.... hij kon ook nergens de contactpersoon bereiken en wist ook niet of hij op garage zou komen....
Ik vroeg hem of de contactpersoon me onmiddellijk kon terug bellen indien hij terug zou zijn....
Na het afleggen van de telefoon heb ik eveneens een mail gestuurd naar de garage waarin ik in een noodpoging eis dat ik ofwel diezelfde dag nog een vervangwagen krijg ofwel een verlengde garantietermijn van anderhalf jaar ipv een jaar ofwel een korting op de wagen....
Echter.... geen antwoord op mijn mail, geen telefoon terug.
Normaal zouden we volgende week de auto moeten krijgen maar ik veronderstel dat het weer het zelfde wordt..... nog 2 weken?
Ik zit ondertussen met de handen in het haar... weet niet meer wat doen. We hebben het gevoel dat we aan het lijntje worden gehouden... we vertrouwen hen niet meer en zijn in een enorm zwakke positie.... vooral doordat we de auto zo graag willen...
Heeft de consument hier geen rechten? Is er een schadevergoeding voor een bepaalde lange leveringstermijn????
Kan iemand helpen want ik weet het niet meer.... alleen dat ik nooit meer naar deze garage wil gaan... een verlengde garantieperiode zie ik dus ook helemaal niet zitten

by the way... voor de garantie: geldt de datum van het contract of de aflevering van de auto?
Heel erg bedankt bij voorbaat voor jullie hulp
Groetjes
Tilly