Overname bvba

johanb1977
Topic Starter

Overname bvba

#1 , 17 jan 2014 23:29

Mijn vriendin en ik willen een bestaande bvba overnemen (rusthuis), er zijn zeker geen schulden en het bedrijf is in goede conditie.
De reden van overname is dat de eigenaar op pensioen gaat, mijn vriendin werkt er 20jaar.

De overname zou iets over de 2miljoen € zijn.
De vraag was hoeveel eigen inbreng is er nodig? De bank zal sowieso geen 2miljoen als lening toekennen, denk ik.
Wij hebben een eigen woning zo goed als volledig betaald, kan deze dienen als waarborg? Is er een bepaald kapitaal nodig dat wij hoeven vast te zetten?
Mede vraag is louter om te weten of de bank ons niets op de mouw speld of dat we niet beter naar een andere bank uitkijken om dit te financieren.

Alvast bedankt voor de info

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 jan 2014 23:53

De bank zal u hoogstwaarschijnlijk een hypothecaire waarborg vragen gelijk aan het te ontlenen bedrag. En zal ook nagaan wat de terugbetalingscapaciteit is op basis van bewezen en te verwachten inkomsten. Zullen ook willen weten of het rusthuis in regel is met alle voorschriften.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

basejumper

#3 , 18 jan 2014 00:48

Beste, Ga praten met een paar grotere banken. Voor kredieten van dit type kan je bij vele bank(jes) niet terecht. Veel zal afhangen van de balans van de vennootschap en van de mogelijke waarborgen. Immers : meestal zal het vastgoed in de BVBA zitten en jullie kunnen geen hypotheek op het OG laten vestigen voor wat in se een lening van de natuurlijke personen-overnemers is tot overname van de aandelen. Hoogstens kunnen jullie de aandelen die in jullie bezit komen, in pand geven met daar bovenop hypotheek op jullie eigen woonhuis.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”