Sociale lening (gezamenlijk belastbaar inkomen)

MikeG
Topic Starter

Sociale lening (gezamenlijk belastbaar inkomen)

#1 , 20 jan 2014 22:23

Hallo,

Ik zou binnenkort eens willen horen of ik in aanmerking kom voor een sociale hypotecaire lening.
Ik wou zelf ook al eens kijken of mijn inkomen laag genoeg is maar vind de juiste getallen niet terug.

Volgens de website van de vmsw mag ik in mijn geval als alleenstaande zonder persoon ten laste maximum 35.717€ verdienen. (Tenzij Hoboken ook tot de kernstad Antwerpen behoort?)

Met andere woorden, ik ben dus op zoek naar het gezamenlijk belastbaar inkomen.

Op taxonweb vind ik 2 fiches die denk ik, hiervoor belangrijk zijn. Mijn belastingsaangifte en fiche 281.10.

Vanaf hier heb ik al verschillende antwoorden gevonden, dus vanaf hier begint dan ook de verwarring.

In mijn belastingsfiche vind ik vak 1250-11, daar moet ik dan mijn forfetaire beroepskosten van aftrekken? Valt mijn motor die ik ingeef als woon-werkverkeer hieronder? Mag ik dit nog aftrekken (voor de lening) als ik 5min van mijn werk verhuis? (vak 1254-07, 1242-19, 1244-17, 1258-03)

Ik heb ook al als antwoord gehoord dat je in fiche 281.10 naar vak 250 moet kijken, maar daar weet ik niet echt wat je daarmee moet doen.

Alvast bedankt,
Mike

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 20 jan 2014 22:29

U moet niet naar de aparte fiches kijken. Enkel uw recentse aanslagbiljet. Daar staat het gezamenlijk belastbaar inkomen op vermeld.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

MikeG
Topic Starter

#3 , 20 jan 2014 23:07

Gevonden, bedankt voor de tip.

Reclame

MikeG
Topic Starter

#4 , 20 jan 2014 23:18

Nog een bijkomende vraag.

Momenteel trek ik mijn motor af als woon-werkverkeer en dit zorgt ervoor dat ik onder de limiet kom voor te lenen.
Ik zou willen verhuizen tot pakweg 5min van mijn werk. Dit wil dan ook zeggen dat ik die niet meer kan aftrekken waardoor ik terug boven de limiet kom.

maw, moet ik gedurende de hele leenperiode onder de inkomstenlimiet blijven?

roharro

#5 , 20 jan 2014 23:22

Nog een bijkomende vraag.

Momenteel trek ik mijn motor af als woon-werkverkeer en dit zorgt ervoor dat ik onder de limiet kom voor te lenen.
Ik zou willen verhuizen tot pakweg 5min van mijn werk. Dit wil dan ook zeggen dat ik die niet meer kan aftrekken waardoor ik terug boven de limiet kom.

maw, moet ik gedurende de hele leenperiode onder de inkomstenlimiet blijven?

Neen. De inkomensvoorwaarde is het inkomen dat u hebt op het ogenblik van de officiële aanvraag van de lening.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Kopen”