Gedagvaard door politierechtbank i.v.m. nummerplaat

RAMB
Topic Starter

Gedagvaard door politierechtbank i.v.m. nummerplaat

#1 , 22 jan 2014 13:03

Beste,

Ik werd vandaag gedagvaard omdat ik mijn nummerplaat van mijn verkochte auto niet teruggestuurd heb naar DIV.
Het is een beetje mijn eigen schuld, de mensen die mijn wagen kochten gingen mijn nummerplaat zelf terug sturen, hebben dit natuurlijk nooit gedaan.

Heb ooit de wijkagent over de vloer gekregen die mij vroeg om toch aangifte te gaan doen van verlies. Dit heb ik ook nooit gedaan.(Was het van plan maar wegens tijdsgebrek niet kunnen doen, daarna gewoonweg vergeten.)

Weet iemand of het de moeite is om een advocaat in te schakelen? Of laat ik dit beter op me af komen?
Kan ik nu nog aangifte gaan doen van verlies? Of is dit nu toch al te laat.

Welke straffen staan hier op?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2014 13:21

Navraag doen bij diegene die beloofd hebben nummerplaat op te sturen met vraag of ze het gedaan hebben - bewijs ervan of wat er met de nummerplaat gedaan is?
Indien ze deze nog hebben zelf gaan ophalen en via verzekering vb binnensturen.
Indien geen antwoord of nplt niet meer te vinden DRINGEND aangifte doen bij politie want zolang DIV dat attest niet heeft blijft uw kost lopen.

De kosten ( verkeersbelasting - boeten enz ) zijn TOT de nummerplaat bij DIV aankomt ter uwer lasten.

Het is uw nplt (titularis) en dus uw verantwoordelijkheid.

RAMB
Topic Starter

#3 , 22 jan 2014 13:26

Navraag doen bij diegene die beloofd hebben nummerplaat op te sturen met vraag of ze het gedaan hebben - bewijs ervan of wat er met de nummerplaat gedaan is?
Indien ze deze nog hebben zelf gaan ophalen en via verzekering vb binnensturen.
Indien geen antwoord of nplt niet meer te vinden DRINGEND aangifte doen bij politie want zolang DIV dat attest niet heeft blijft uw kost lopen.

De kosten ( verkeersbelasting - boeten enz ) zijn TOT de nummerplaat bij DIV aankomt ter uwer lasten.

Het is uw nplt (titularis) en dus uw verantwoordelijkheid.

Deze mensen zijn ondertussen verhuisd naar het buitenland.( ik dacht Spanje ofzo)

Dan ga ik straks even naar de politie om aangifte te doen. Hopelijk zal de rechter dit nog een beetje aanvaardbaar houden qua boete's.

I.v.m. verkeersbelastingen. Ik moet deze al twee jaar niet meer betalen... Was dit wel nog het geval ging ik natuurlijk sneller gekeken hebben voor de plaat terug binnen te brengen.

Groeten en bedankt!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2014 13:29

Mogelijk kan die rekening nog komen.... heb zo een aantal zaken gekend..
Ging over meerdere jaren ...

Terug naar “Archief”