Tot 4 maand wachten om klacht in te dienen???

sarudoshi
Topic Starter

Tot 4 maand wachten om klacht in te dienen???

#1 , 29 jan 2014 21:38

Hallo,

Ik ben op 25/12/2013 kerst ll. zwaar mishandeld, ik heb 101 opgeroepen en de ambulance kwam samen met politie.
De politie hebben enkele foto's van mijn gezicht genomen maar niet van de rest. Die heb ik gelukkig zelf genomen.
Ik ben onmiddellijk naar spoed afgevoerd waar een groot aantal fysieke letsels werden vastgesteld.
Er is een pv opgemaakt maar ik heb de kans niet gekregen om een klacht, verklaring of wat dan ook in te dienen.

De feiten zijn gebeurd in een andere politiezone dan degene waar ik woon.
10-tallen telefoontjes heb ik gepleegd naar beide pz's, het dossier ging worden doorgestuurd naar mijn de pz waar ik woon.

We zijn ondertussen 29/01/2014 en ik heb nog niet 1 politieagent gezien, alhoewel ik erom heb gesmeekt. Abnormaal veel angst, niet durven slapen, niet durven buitenkomen, allez het psychische trauma heeft er dan ook voor gezorgd dat ik op aanraden van de dokter, ben opgenomen in een psychiatrische instelling.

Ik bel vandaag opnieuw naar de politie met steeds dezelfde vraag, "waar blijven jullie?"
Het antwoord was "wij mogen tot 4 maanden wachten om uw dossier op te starten"
Ik viel gewoon van mijn stoel.
Die kerel heeft reeds een moord op zijn geweten (vrijgekomen na 1/3 van zijn straf), heeft momenteel 5 jaar voorwaardelijk, is in het bezit van een pistool, is speedverslaafde.....

Is het werkelijk zo dat zij tot 4 maanden mogen wachten om mijn klacht of verklaring af te nemen? Ik kan niks beginnen want ik heb nog geen dossier.
En wat gebeurt er met de misdadiger? Die kan ondertussen verder zijn gangetje gaan?
Volgens mij klopt er hier iets niet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jan 2014 23:00

Er IS een PS opgemaakt op 25/12/13 dus zaak is in behandeling.
Zelfde arrondissement?
Niets belet u naar PZ1 te gaan en daar uw verklaring af te leggen.
Trouwens hebt u daar het PV nr al opgevraagd ?
Het kan zijn dat PV naar Parket is gestuurd en dat deze verder beslissen.
Indien u het aanvankelijk PV nr hebt kan u toch gewoon naar het politiebureau gaan en zeggen dat u een bijkomende verklaring wenst af te leggen inzake feiten vervat in PV TU.L1.12345/2013?
Niemand kan u beletten een verklaring af te leggen.

Was of bent u werkonbekwaam staat dat op een doktersattest.. Origineel laten zien en copie afgeven.
U als slachtoffer registreren bij het parket.

Van een regeling dat men 4 maanden = 16 weken tijd heeft voor een dossier ... daar kan ik niet op antwoorden.
Normaal moet een aanvankelijk PV BINNEN de 3 weken naar parket verzenden... in Autonome politieafhandeling duurt dat natuurlijk langer maar heeft parket wel kennis dat het PV in een PZ wordt behandeld.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”