Afbetalingsregel aanvragen in kader van een WCO

FreelancerIT
Topic Starter

Afbetalingsregel aanvragen in kader van een WCO

#1 , 21 mar 2014 14:52

Ik heb vorige maand mijn aanslagbiljet voor 2012 ontvangen, ik dien een redelijk hoog bedrag (heb door aanhoudende financiële problemen geen voorafbetalingen kunnen uitvoeren) te betalen. Op zich geen echt probleem: de belastingen zijn meestal bereid om een afbetalingsregeling toe te staan, alleen... ik nog een afbetalingsplan voor de belastingen lopen onder een WCO die ik vorig jaar aanvroeg.

Alle inkomsten en uitgaven tem. juli 2013 vallen onder mijn WCO, waardoor mijn advocaat zegt dat ook de belastingaangifte voor 2012 ook onder die WCO valt, en ik die kan laten opnemen in mijn bestaande WCO afbetalingsregeling, mits enige goodwill van de belastingadministratie uiteraard.

Nu, ik heb totaal geen idee hoe dit best te doen? Ik neem aan best schriftelijk? Maar op welke manier? Bestaan er hiervoor richtlijnen? Voorbeeldbrieven? Via mijn advocaat en/of boekhouder?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding