Ik heb vorige maand mijn aanslagbiljet voor 2012 ontvangen, ik dien een redelijk hoog bedrag (heb door aanhoudende financiële problemen geen voorafbetalingen kunnen uitvoeren) te betalen. Op zich geen echt probleem: de belastingen zijn meestal bereid om een afbetalingsregeling toe te staan, alleen... ik nog een afbetalingsplan voor de belastingen lopen onder een WCO die ik vorig jaar aanvroeg.
Alle inkomsten en uitgaven tem. juli 2013 vallen onder mijn WCO, waardoor mijn advocaat zegt dat ook de belastingaangifte voor 2012 ook onder die WCO valt, en ik die kan laten opnemen in mijn bestaande WCO afbetalingsregeling, mits enige goodwill van de belastingadministratie uiteraard.
Nu, ik heb totaal geen idee hoe dit best te doen? Ik neem aan best schriftelijk? Maar op welke manier? Bestaan er hiervoor richtlijnen? Voorbeeldbrieven? Via mijn advocaat en/of boekhouder?