huurder vertrekt en weigert aangebrachte schade te betalen.

clubber
Topic Starter

huurder vertrekt en weigert aangebrachte schade te betalen.

#1 , 22 mar 2014 22:25

Mijn huurder gaat vertrekken. Aangezien hij het appartement niet onderhouden heeft willen wij enkele kosten doorrekenen aan hem. Wij wensen 500 euro van de huurwaarborg in te houden. De huurder gaat hiermee niet akkoord en weigert te tekenen. Kan ik via de vrederechter aanspraak maken op de huurwaarborg?

Thanks

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mar 2014 22:30

Zonder een duidelijk beeld van de "schade" gaat u hier geen zinnig antwoord op krijgen.

clubber
Topic Starter

#3 , 22 mar 2014 23:35

Zijn hond heeft in de deuren gebeten, het appartement werd nooit gekuist, het ziet eruit als een stort. Het stinkt er afgrijselijk, en hij wil het niet proper maken.

Reclame

Lanox

#4 , 22 mar 2014 23:38

Is er een ingaande en uitgaande plaatsbeschrijving?

mava105

#5 , 23 mar 2014 10:43

Mijn huurder gaat vertrekken.
Je zal pas een juiste opsomming van de schade kunnen maken NA vertrek van de huurder. Dan maak je SAMEN een uitgaande PB op. Om echter schade te kunnen claimen heb je echter ook een ingaande PB nodig. Is die er niet dan kan de huurder eigenlijk zo vertrekken, want dan wordt door de rechter aangenomen dat de huurder het appartement verlaten heeft zoals hij het heet aangetroffen bij inhuur name. Tenzij je natuurlijk met andere middelen kan bewijzen dat de schade door hem werd aangebracht (bvb eerste huurder in een nieuwbouwappartement)

clubber
Topic Starter

#6 , 24 mar 2014 00:23

Er is een plaatsbeschrijving met foto's opgemaakt. Ik kan dus alles bewijzen....
Aangezien hij het appartement eveneens enorm vuil heeft gemaakt wens ik het ook te laten reinigen en ontsmetten door een firma op zijn kosten.

mava105

#7 , 24 mar 2014 10:31

Je zal dan in ieder geval een uitgaande PB moeten (laten) opmaken. In deze PB zal je een opsomming moeten geven van het bedrag van de schade zodat hij dat kan ondertekenen.
Best laat je die PB opmaken door een extern iemand, kwestie van onpartijdigheid, gezien de zaak waarschijnlijk toch voor de vrederechter zal komen. Maak ook voldoende foto's om uw schadeclaim te kunnen bewijzen voor de rechtbank.

Terug naar “Huren”