Verhuren deel woning

mey
Topic Starter

Verhuren deel woning

#1 , 17 jul 2007 22:57

Hallo,
Even de situatie schetsen:

Ik woon momenteel in een grote rijwoning ( heeft 2 ingangen). Ik ben nu aan het denken om een deel te verhuren.( Dit deel is bereikbaar via 1 van de ingangen en volledig afgesloten van de rest). Daar de hele rijwoning als 1 woning telt is er ook maar 1 huisnummer.
Ik wil dit zo laten zodoende ik maar 1 eigendom/woning bezit en daarmede ook van de voordelen kan genieten.
Mijn vragen:
1)Is het mogelijk om van het huisnummer vb 3a en 3b te maken: 3b is dan nummer van deel dat verhuurt word, en wat zijn de gevolgen daarvan. ( 2 eigendommen ?).
2) Indien ik niets verander ( 1 huisnummer) en de huurder zijn/haar domicile op dat huisnummer zet; is dit mogelijk en wat zijn de gevolgen van voor mij ? Ik had ergens gelezen dat indien de huurder dan schulden maakt iedereen die op hetzelfde adres zijn domicilie heeft kan aangesproken worden?

Veel Dank!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999

#2 , 17 jul 2007 23:55

je hebt hoedanook een stedenbouwkundige vergunning nodig omdat je de bestemming van de woning verandert van een eengezinswoning naar een meergezinswoning.

als je dat niet doet loop je idd ook het risico dat de deurwaarder ook jouw spullen kan opeisen

en het kan ook uitmaken voor andere dingen, bvb als je een uitkering hebt wordt je plots samenwonende ipv alleenstaande

verhuren als tweede verblijfplaats(geen domicilie) en de huurder ervan op de hoogte stellen dat het eigenlijk niet mag is mogelijks een optie,
als er niemand achterkomt , maar het blijft riskant

Reclame

Terug naar “Huren”