Als die witte "T"'s, waarmee de parkeerplaatsen afgebakend staan, ook voor dat fietsenrek staat, dan zijn dit parkeerplaatsen als een ander. Het feit dat er "toevallig"" een fietsenrek staat, betekent niet automatisch dat de wegmarkering en borden plots niet meer van tel zijn. (Ik zie geen bord staan dat een fietsstaanplaats aangeeft)
Op google maps zie ik wel enkel geschilderde plaatsen, geen witte klinkers. We spreken dus idd over een verouderde situatie. Maar in de redenering erachter blijft gelijk: als voor het fietsenrek witte vakken geschilderd zijn, zijn dit parkeerplaatsen. Het fietsenrek is geen verkeersbord of wegsignalisatie en of dit er staat of niet, doet niets ter zake. Maar nogmaals aan de topic starter: wij bekijken hier een oude situatie. Als je de boete wil aanvechten, wees dan zeker dat je geen extra verkeersbord over het hoofd gezien hebt. Het volstaat dat er een blauw bord achter het fietsenrek staat dat staanplaats voor fietsers aangeeft, en je bent wel in fout...
Op google maps staat inderdaad nog de oude situatie.
De witte geschilderde lijnen zijn nu witte betonklinkers. Maar verder is er niks aan veranderd.
Ik heb nog eens gevraagd aan mijn tante die daar woont (en waar ik toen op bezoek was) of daar nog borden staan thv die fietsenplaats. Ze vertelde dat het enige bord die er staat, het bord voor de gehandicaptenzone is.
Ze wist ook te vertellen (maar helemaal zeker was ze het niet) dat het vroeger allemaal parkeerplaatsen waren en dat die spiraal er later bijgezet is. Bij de laatste werken zijn de spiralen blijven staat (welliswaar iets naar achter geschoven) maar is het vak ervoor een groot vak geworden. (witte betonklinkers voor het fietsvak aan te duiden?)