Benadeelde bij immo transaktie

leoke
Topic Starter

Benadeelde bij immo transaktie

#1 , 31 mar 2014 09:57

Een tijdje geleden deed ik een schriftelijk bod op een woning bij een immokantoor.
Na een aantal weken liet de makelaar mij weten dat er iemand was met een substantieel hoger bod en mijn bod dus werd afgewezen.
Nu verscheidene maanden later kom ik er achter dat deze zgn koper insolvabel was met als gevolg dat de woning opnieuw verkocht wordt. (ik heb ondertussen wel een andere woning gekocht).
Ik voel me hierin benadeeld door deze insolvable koper, want deze kaapt een huis voor mijn neus weg en komt zijn verplichtingen niet na.
Vraag is nu: kan ik (evt samen met de eigenaar) een schadevergoeding eisen van dit individu ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 31 mar 2014 10:19

Vraag is nu: kan ik (evt samen met de eigenaar) een schadevergoeding eisen van dit individu ?
Neen, want u had geen akkoord tot kopen, dus u bent op geen enkele manier betrokken partij. Dat de verkoper uw bod afwijst en dat van een ander aanvaard (om welke reden dan ook), maakt niet dat u plots schade heeft hierdoor. Er is simpelweg toen geen akkoord gekomen, en dat is jammer voor u.

De verkoper kan wel een schadevergoeding eisen, tenzij de koper de juiste opschortende voorwaarde in zijn bod heeft opgenomen.

Reclame

Terug naar “Kopen”