aankoop bouwgrond

J_Ver
Topic Starter

aankoop bouwgrond

#1 , 05 apr 2014 18:05

iedereen,

sinds 10 maand ben ik geen mede-eigenaar meer van een eigendom waarvan ik noodgedwongen afstand heb moeten doen na een uit-onverdeeldheid-treding. Het gaat over een zaak waarin mijn partner mij verlaat, en samen met een nieuwe partner de eigendom overneemt. Deurwaarder, advocaten,.. het hele circus. Ikzelf had al mijn middelen in de woning geïnvesteerd, dus kon onmogelijk mijn partner uitkopen.

Maar nu komt het probleem:

Ik ben kandidaat-koper voor een bescheiden sociale bouwgrond bij WVI (West-Vlaamse Intercommunale).
Eén van de voorwaarden luidt als volgt:

'...de koper mag geen eigendom geheel of gedeeltelijk vervreemd hebben in de laatste 2 jaar...'

Wil dit nu zeggen dat ik niet in aanmerking zal komen, of valt dit te argumenteren aangezien ik destijds geen andere mogelijkheid had?
Wat denken jullie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kingfisher

#2 , 16 apr 2014 10:57

Ik vrees het niet. U hebt namelijk een uitkoopsom ontvangen voor de helft van uw vorige eigendom, volgens de gedachte van de wet bent u dus een rijk mens, en kan u geen aanspraak maken op een sociale grond. Uiteraard is de werkelijkheid vaak anders.

Ik vrees er dus voor, tenzij de wet het uitdrukkelijk voorziet.

Reclame

Terug naar “Kopen”