Wijziging kinderen bij de papa en allimentatie

Nele_84
Topic Starter

Wijziging kinderen bij de papa en allimentatie

#1 , 09 apr 2014 13:45

Hey,

Ik ben mama van 2 meisjes, de ene wordt bijna 4, de andere is anderhalf.
Nu had ik graag geweten wat de ganbare bedragen aan allimentatie zijn, de kindjes gaan 1 weekend op 2 en voorlopig van dinsdag na school tot woensdag na mijn werk maar dit zou ik willen veranderen omdat ze zelden bij hun papa zijn maar steeds bij mijn mama.
Buiten allimentatie, tussen welke kosten dient de papa normaal in tussen te komen?
Ben ik verplicht kledij mee te geven?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 09 apr 2014 15:13

In een weekendregeling is het gebruikelijk dat de ouder die de kinderen het meest heeft inderdaad kleren meegeeft.
U kan afspreken dat u die bekostigt en de alimentatie dan wat hoger is, of eventueel met een kinderrekening werken (iedereen stort daar een deel op en daarvan worden bepaalde kosten gemaakt).

In welke kosten de papa dient tussen te komen, staat in uw vonnis of EOT. Sowieso enkel maar in kosten die in onderling overleg gebeurd zijn. Enkele voorbeelden: exceptionele medische kosten, schoolreis, kot, schoolrekeningen en materiaal, hobby, rijbewijs ...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”