Iemand zin om mijn verzoekschrift woninghuur na te kijken

krisje1973
Topic Starter

Iemand zin om mijn verzoekschrift woninghuur na te kijken

#1 , 22 apr 2014 11:11

Beste forumleden,

Door dit forum ben ik zo veel wijzer geworden :)
Ik heb hier zelf al heel veel uit gehaald en ik heb ook wat vrienden kunnen helpen.

In het verleden postte ik al enkele keer een bericht voor vrienden die hun huurwaarborg niet terug kregen.
Na bijna 6 maand verhuisd te zijn, hebben ze deze nog niet terug.

Huisbaas heeft verzoening opgestart, er is geen verzoening bereikt
De vrederechter heeft haar op die moment zelfs gewaarschuwd dat ze helemaal fout was.
Ze heeft een maand de tijd gekregen om de procedure op te starten maar aangezien ze weet dat ze de waarborg zal moeten vrij geven, heeft ze dit niet gedaan.

Telefonisch hebben mijn vrienden haar nog gecontacteerd en ze weigert om de waarborg vrij te geven.
Het enige wat nu nog mogelijk is, is dat mijn vrienden zelf een procedure opstarten.

Ik heb een verzoekschrift opgesteld (met de grote hulp van dit forum) en ben nu op zoek naar iemand die dit eens zou kunnen nalezen.
Mijn vrienden hebben niet de financiële mogelijkheden om hierover een advocaat te raadplegen.
We zouden het dus zeer graag zelf doen.

Als er iemand is die zo lief en vriendelijk zou willen zijn om dit even na te lezen, zou ik zoooooooo blij zijn!
De bedoeling is om na 18 mei (eerst even op vakantie :D ) het verzoekschrift te gaan indienen zodat het nog kan behandeld worden voor het gerechtelijk verlof.

Ik kan het opgemaakte verzoekschrift per email verzenden.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tuaq

#2 , 23 apr 2014 13:09

als je iemand wil dagvaarden neem je contact op met een gerechtsdeurwaarder, dewelke dan een exploot opmaakt. hij is verantwoordelijk voor de vormgeving. is tegensprekelijk beschrijving van het goed gebeurd? indien niet kan zij een reden hebben om.de waarborg in te houden.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 apr 2014 18:06

En hier:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 87&t=32554" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

sloeberken

#4 , 23 apr 2014 19:58

als je iemand wil dagvaarden neem je contact op met een gerechtsdeurwaarder, dewelke dan een exploot opmaakt. hij is verantwoordelijk voor de vormgeving. is tegensprekelijk beschrijving van het goed gebeurd? indien niet kan zij een reden hebben om.de waarborg in te houden.
Dit is het werk van een advocaat en dat is heel duur, dit kan je zelf eenvoudig.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#5 , 24 apr 2014 11:40

total BS.

Het gaat hier om een huurgeschil dat in geding wordt getrokken middels een verzoekschrift art 1344bis ev/ger w. Dat dient zelfs niet betekend te worden door een gerechtsdeurwaarder.

tuaq

#6 , 24 apr 2014 15:19

minnelijke regeling is men toch al voorbij. dus dient men ofwel te dagvaarden of zelf verzoekschrift indienen. dat laatste kost minder maar dient correct ingediend te worden.

Vandebos

#7 , 24 apr 2014 16:14

Als u zelf het verzoekschrift voorbereidt mag u me steeds per mail (zie PB) een kopie hiervan ter nazicht doorzenden.

krisje1973
Topic Starter

#8 , 28 apr 2014 18:11

Vandebos,

Super.
Ik heb het nu pas gelezen.

Ik stuur het morgen door via PB. Ik kreeg geen PB van jou.

Terug naar “Huren”