Ik wil mijn appartement opzeggen, ik heb een contract dat gestart is op 1 september 2012 en eindigt op 31 augustus 2015.
In het contract staat:
De huurder krijgt de mogelijkheid de huurovereenkomst op ieder moment te beëindigen, mits inachtneming van een opzeggingstermijn van 3 maanden. Wanneer de huurder de huurovereenkomst beëindigt tijdens de eerste 3 jarige periode zal deze een schadevergoeding moeten betalen aan de verhuurder van drie, twee, één maand huur, al naargelang de opzeg wordt gegeven tijdens het eerste, het tweede of het derde jaar van de eerste driejarige periode van deze overeenkomst.
De huur overeenkomst van negen jaar komt niet automatisch tot een einde, deze eindigt slechts als ofwel de verhuurder minstens zes maand voor de vervaldag een opzeg heeft betekend, ofwel de huurder een opzegging van minstens 3 maanden heeft betekend. Indien geen opzegging wordt betekend, wordt de huurovereenkomst verlengd voor een periode van drie jaar.
In alle gevallen waarin een opzegging ten alle tijde kan gedaan worden, neemt de opzeggingstermijn een aanvang de eerste dag van de maand die volgt op de maand tijdens welke de opzegging wordt gedaan.
Gaat het hier dan om een contract van bepaalde duur of van 9 jaar?
Ik wil mijn opzeg 1 juni doen, deze eindigt dan op 31 augustus, dus zou ik dan nog 1 maand opzeggingsvergoeding moeten betalen?
Ook heb ik een bijlage getekend waarin staat:
Indien er aan bovenvermelde huurovereenkomst vervroegd een einde wordt gesteld, blijft de huurder verantwoordelijk voor zowel de huishuur, de kosten voor elektriciteit, gas en de gemeenschappelijke lasten, totdat het appartement herverhuurd is.
De herverhuringskosten, zijnde één maand huishuur plus btw, zijn ten laste van de huidige huurder.
Is deze bijlage geldig? Zoja hoe zit het dan juist met de opzeg enzo?
Ook is het huurcontract niet geregistreerd.