verblijfplaats kinderen

aspiral
Topic Starter

verblijfplaats kinderen

#1 , 04 jun 2014 16:54

Dag,

om een verhaal kort te maken, ben ik 2j geleden een stop/break gezet met de relatie die ik had met mijn vriendin. Wij hebben samen twee kinderen. Onze relatie was gedoemd te mislukken en door de stop/break was nodig om er na mijn studies terug voor te kunnen gaan. Nu heeft ze een tijdje terug via internet iemand leren kennen en is er stapelverliefd op. Hij zit met schulden 'van zijn ex' en is al 2j werkloos. Leeft van het OCMW. Tot daar geen probleem. Het is blijkbaar nog het prille begin in hun 'relatie'. Maar toch denk ik aan mijn kindjes van 2 en 4jaar... Ze wonen nog niet samen, maar ik wil voorbereid zijn. Kan ik een politioneel onderzoek afdwingen alsook een maatschappelijk onderzoek? Hoe vraag ik dit aan? Hoe gaat dit in zijn werk? Probleem is dat ze zijn verleden niet kent en ik dus ook niet weet waar mijn kindjes zich zullen begeven... Ze is naïef, laag zelfbeeld en verliefd... Dus geen praten mogelijk... En ja, ik hoop nog steeds dat het goed zal komen tussen ons en dat dit enkel een bevlieging is, maar als dat niet zo is, wil ik mijn kindjes beschermen.

Alvast bedankt voor de informatie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 04 jun 2014 18:21

een politioneel onderzoek en een maatschappelijk onderzoek afdwingen? Doet de mens gevaarlijke dingen? Heeft u een klacht neergelegd bij de politie voor feiten?
Voor zover ik weet plegen mensen die 2 jaar werkloos zijn en een leefloon krijgen niet per definitie strafrechtelijke feiten....

aspiral
Topic Starter

#3 , 04 jun 2014 18:35

dat is misschien toch voorbarig van mij...
via haar moeder vernomen dat hij geen blanco strafblad heeft...
hij heeft de kinderen nog niet gezien, maar ik maak me zorgen over de toekomst...

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jun 2014 18:37

En wat was de regeling inzake de kinderen gedurende die twee jaar van de stop/break?
En wat is de regeling nu?

Vriendin feitelijk samenwonend of .....?

Is er een regeling in vonnis inzake de kinderen?

Terug naar “Echtscheiding”